Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het officemanagement
Engels
Avondopleiding - Bachelor in het officemanagement |
2011-12 |
nvt |
AOM_104 |
6 |
180 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Hoorcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties verworven in de de opleidingsonderdelen Engels van het secundair en CVO-onderwijs.
Eindcompetentie
OM_MA_01.1 | OM_MA_01.1 - de voor een opdracht vereiste, eventueel meertalige gegevens efficiënt kan verzamelen vanuit betrouwbare, relevante bronnen (ook multimedia-informatie)- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_01.3 | OM_MA_01.3 - zelfstandig deze geselecteerde gegevens kan verwerken tot direct bruikbare informatie. Bij die verwerking kan hij de informatie analyseren, structureren, synthetiseren en presenteren met de daarvoor gepaste software- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.01 | OM_MA_02.1 - de telefoon op gepaste manier kan aannemen en afhandelen en op een gepaste en correcte manier meertalige berichten kan noteren en/of doorgeven via de telefoon- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.06 | OM_MA_02.6 - constructief kan deelnemen aan vergaderingen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.07 | OM_MA_02.7 - de voorbereidende stukken voor de vergadering kan opstellen, tijdens de vergadering snel en efficiënt kan notuleren en nadien het verslag van de vergadering kan maken- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.11 | OM_MA_02.11 - beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen kan communiceren zowel aan specialisten als aan leken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.02 | OM_MA_05.2 - een kwaliteitsvolle redenering kan opbouwen, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De student verzamelt op een efficiënte manier gegevens in de vreemde taal, beoordeelt en interpreteert ze. De student voert in de vreemde taal op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken. De student past voorkomen, optreden en taalgebruik aan aan de omstandigheden en de doelgroepen waar hij mee omgaat. De student bouwt in de vreemde taal kwaliteitsvolle redeneringen op, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten. De student evalueert kritisch het eigen functioneren in de vreemde taal en stuurt bij waar nodig. De student vat zelfstandig een taak aan en rapporteert in de vreemde taal over het proces en de resultaten. De student kan een actueel onderwerp op een professionele manier presenteren in groep.
Inhoud
De volgende onderwerpen komen aan bod, ofwel tijdens de contacturen, ofwel tijdens persoonlijke studie:
1. Corporate culture
2. Internal communications
3. Chairing meetings
4. Customer relationships
5. Competitive advantage
6. Advertising and customers
7. Advertising and the Internet
8. Sales reports
9. Forecasts and results
10 Late payers
11. Negotiating a lease
12. Productivity
13. Staff negotiations
14. Expanding abroad
15. An overseas partnership
Grammatica:
- grammar: tense revision
- relatives
- linking words
- conditionals
- passives
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Personal Study Book Advanced/Higher
- Student's Book BULATS Edition Advanced with CD-ROM
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 20% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 80% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 80% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 20% | De taken die niet zijn afgewerkt voor de tweede examenperiode moeten nog aangevuld worden. |