Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Stage 2
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2011-12 |
nvt |
AIM_1011 |
6 |
180 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van alle vakken van semester 1 en 2 van de avondopleiding IM
Eindcompetentie
IM_BS_IMS_01 | IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_02 | IM_BS_IMS_02 - Managen van een ICT-project. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_03 | IM_BS_IMS_03 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een ICT-vraagstuk. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_04 | IM_BS_IMS_04 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_05 | IM_BS_IMS_05 - Bedrijfstoepassingen implementeren. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_06 | IM_BS_IMS_06 - Realiseren van een informatie-infrastructuur. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_07 | IM_BS_IMS_07 - Systeemontwikkeling en (objectgeoriënteerd) programmeren. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_08 | IM_BS_IMS_08 - Databanken ontwerpen. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_09 | IM_BS_IMS_09 - Computernetwerken ontwerpen en configureren. | Integratieniveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Integratieniveau |
Leerresultaten
Afhankelijk van het type stage komt een selectie van de eindcompetenties van de opleiding IM (afstudeertraject IMS) aan bod. We streven ernaar om zoveel mogelijk competenties aan bod te laten komen en te evalueren tijdens de stage, maar uiteraard legt elke werkomgeving eigen accenten.
Inhoud
Het doel van de stage is om de tijdens de bachelorstudies opgedane kennis, inzichten en attitudes in een reële bedrijfssituatie toe te passen. In het opleidingsonderdeel Stage 2 worden de beroepsspecifieke competenties beoordeeld.
De student loopt 4 weken stage in Stage 2 met een keuze tussen semester 1 of 2.
Doorheen de stage maakt de student aan de hand van duidelijke richtlijnen vanuit de opleiding een aantal reflectieopdrachten: o.a. een SWOT-analyse van zichzelf, een Persoonlijk OntwikkelPlan met specifieke leerdoelstellingen (op bachelorniveau) voor de stage, reflecties over ervaringen en vorderingen tijdens de stage, een zelfanalyse op het einde van de stage,...
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Tolerantie is niet toegelaten voor de stage. Om het diploma te kunnen behalen, is een minimumscore van 10/20 vereist.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | 100% | Stage 2 kan zowel in het eerste als in het tweede semester opgenomen worden. De evaluatie gebeurt in het semester waarin stage gelopen wordt. Enerzijds vult de stagementor een evaluatieformulier in waarin de beroepsspecifieke eindcompetenties opgenomen zijn. Anderzijds beoordeelt de stagedocent de stageopdrachten op basis van de volgende criteria:
- Zijn de BC-leerdoelen zinvol voor de student (gezien zijn huidig competentieniveau, ambities, ...)? Zijn ze voldoende uitdagend?
- Maakt de student vorderingen mbt deze leerdoelen tijdens de stage?
- Kan de student indien mogelijk bewijsmateriaal voorleggen dat deze vorderingen kan aantonen? | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Portfolio | 100% | Enerzijds vult de stagementor een evaluatieformulier in waarin de beroepsspecifieke eindcompetenties opgenomen zijn. Anderzijds beoordeelt de stagedocent de stageopdrachten op basis van de volgende criteria:
- Zijn de BC-leerdoelen zinvol voor de student (gezien zijn huidig competentieniveau, ambities, ...)? Zijn ze voldoende uitdagend?
- Maakt de student vorderingen mbt deze leerdoelen tijdens de stage?
- Kan de student indien mogelijk bewijsmateriaal voorleggen dat deze vorderingen kan aantonen? |