Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Stage 2


Opleiding Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer AIM_1011
Studiepunten 6 Studietijd 180 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Neen Examencontract (creditbewijs) mogelijk Neen
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Vanesch Nadine

Onderwijstaal

  • Engels
  • Frans
  • Nederlands

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Eindcompetenties van alle vakken van semester 1 en 2 van de avondopleiding IM 

    Eindcompetentie

    IM_BS_IMS_01IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_02IM_BS_IMS_02 - Managen van een ICT-project.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_03IM_BS_IMS_03 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een ICT-vraagstuk.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_04IM_BS_IMS_04 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_05IM_BS_IMS_05 - Bedrijfstoepassingen implementeren.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_06IM_BS_IMS_06 - Realiseren van een informatie-infrastructuur.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_07IM_BS_IMS_07 - Systeemontwikkeling en (objectgeoriënteerd) programmeren.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_08IM_BS_IMS_08 - Databanken ontwerpen.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_09IM_BS_IMS_09 - Computernetwerken ontwerpen en configureren.Integratieniveau
    IM_BS_IMS_10IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen.Integratieniveau

    Leerresultaten





    Afhankelijk van het type stage komt een selectie van de eindcompetenties van de opleiding IM (afstudeertraject IMS) aan bod. We streven ernaar om zoveel mogelijk competenties aan bod te laten komen en te evalueren tijdens de stage, maar uiteraard legt elke werkomgeving eigen accenten.

    Inhoud


    Het doel van de stage is om de tijdens de bachelorstudies opgedane kennis, inzichten en attitudes in een reële bedrijfssituatie toe te passen. In het opleidingsonderdeel Stage 2 worden de beroepsspecifieke competenties beoordeeld.




    De student loopt 4 weken stage in Stage 2 met een keuze tussen semester 1 of 2.



    Doorheen de stage maakt de student aan de hand van duidelijke richtlijnen vanuit de opleiding een aantal reflectieopdrachten: o.a. een SWOT-analyse van zichzelf, een Persoonlijk OntwikkelPlan met specifieke leerdoelstellingen (op bachelorniveau) voor de stage, reflecties over ervaringen en vorderingen tijdens de stage, een zelfanalyse op het einde van de stage,...

    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Evaluatie

    Tolerantie is niet toegelaten voor de stage. Om het diploma te kunnen behalen, is een minimumscore van 10/20 vereist.

    Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Portfolio100% Stage 2 kan zowel in het eerste als in het tweede semester opgenomen worden. De evaluatie gebeurt in het semester waarin stage gelopen wordt. Enerzijds vult de stagementor een evaluatieformulier in waarin de beroepsspecifieke eindcompetenties opgenomen zijn. Anderzijds beoordeelt de stagedocent de stageopdrachten op basis van de volgende criteria: - Zijn de BC-leerdoelen zinvol voor de student (gezien zijn huidig competentieniveau, ambities, ...)? Zijn ze voldoende uitdagend? - Maakt de student vorderingen mbt deze leerdoelen tijdens de stage? - Kan de student indien mogelijk bewijsmateriaal voorleggen dat deze vorderingen kan aantonen?
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Portfolio100% Enerzijds vult de stagementor een evaluatieformulier in waarin de beroepsspecifieke eindcompetenties opgenomen zijn. Anderzijds beoordeelt de stagedocent de stageopdrachten op basis van de volgende criteria: - Zijn de BC-leerdoelen zinvol voor de student (gezien zijn huidig competentieniveau, ambities, ...)? Zijn ze voldoende uitdagend? - Maakt de student vorderingen mbt deze leerdoelen tijdens de stage? - Kan de student indien mogelijk bewijsmateriaal voorleggen dat deze vorderingen kan aantonen?