Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in de elektronica-ict

Gaming labo (2 EII 05)


Opleiding Bachelor in de elektronica-ict Academiejaar 2010-11
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
OpleidingsfaseTweede Opleidingsfase Creditcontract mogelijk
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
AardVerplicht QuoteringPunt op 20
Tweede examenkansJa    

Docenten

  • Van Wassenhove Diederik

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Laboratorium

Begincompetentie

geslaagd zijn voor C theorie (1 EI 03 T) EN geslaagd zijn voor C-aanvullingen theorie (1 EII 01 T)

Eindcompetentie

PB _a_02 - Het vermogen tot verwerven en verwerken van informatie
PB _a_04 - Het vermogen tot projectmatig werken
PB _a_05 - Creativiteit
PB _b_02 - Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complete probleemsituaties in de beroepspraktijk
PB _b_03 - Het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
PB_a_01 - Denk- en redeneervaardigheid
PB_a_03 - Het vermogen tot kritische reflectie

Leerresultaten

De student moet zijn probleemstelling onderverdelen in deelproblemen en dan coderen en debuggen.

(A1)

De student krijgt een algemene uitleg maar moet voorbeeldprogramma's en manuals zelfstandig

bestuderen om tot een werkend programma te komen. (A2)

Bij een programma/spel dat niet (helemaal) doet wat de student verwacht moet de student zelf op

een kritische manier analyseren en verbeteren. (A3)

De laatste labo opdracht is in de vorm van een project. (A4)

Doordat de manier van oplossen niet kant en klaar beschikbaar is moet de student zelf creatief zijn

met het bedenken van een oplossing. Ook de gameplay, de graphics, het plot alsook het doel van het

spel worden volledig door de student bepaald. (A5)

De student moet zelf het probleem analyseren en een oplossing uitwerken. De weg om tot een

oplossing te komen wordt op voorhand opgesteld en achteraf vergeleken met de gevolgde weg. (B2, B3)

Inhoud

- Inleiding tot de Gameboy Advance
- Hardware: Soorten memory en hun doel
- Hardware: Video modes
- Hardware: Sprite en tiles
- Opzetten van ontwikkelomgeving
- Basis voorbeeld met sprites

Studiematerialen

Het internet

Programming The Nintendo Gameboy Advance: The Unofficial Guide, Jonathan S Harbour
Documentatie Tonc v1.2.2, Cearn

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten80%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Tussentijdse evaluatie20%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen80% met voorafgaande voorbereiding van een werkstuk
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Tussentijdse evaluatie20%