Hoofdpagina | Postgraduaat in de multimedia
Visual Storytelling
Postgraduaat in de multimedia |
2010-11 |
nvt |
POMUL_5275 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties hoger secundair onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_07 | IM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Integratieniveau |
IM_AC_08 | IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Integratieniveau |
IM_AC_11 | IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_01 | IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_02 | IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student is steeds op zoek naar werk van andere ontwerpers en aanverwante disciplines in een internationale context. Hij structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat. De student plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader en past de principes van grafische vormgeving toe.
De student past de vormtaal van bewegend beeld toe.
De student verwoordt, verantwoordt, visualiseert en presenteert zijn ideeën en ontwerpen.
Inzicht verwerven in beeldtaal en praktische toepassingen hierop. Het toepassen van audiovisuele technieken.
Volgende specifieke competenties worden aangereikt en verder uitgediept:
- Het suggereren van beweging.
- Werken met bewegend beeld.
- Gebruikmaken van verschillende tekentechnieken met verschillende materialen.
- Kunnen werken met kleur om een bepaalde sfeer op te roepen en een bepaalde look & feel te bewerkstelligen.
- Snelschetsen.
- Kunnen communiceren d.m.v. snelschetsen.
- Het opmaken van een storyboard.
- Camerahoeken en filmtechnieken.
- Het kunnen vertellen van een verhaal door middel van bewegend beeld.
Inhoud
De student leert een verhaal te brengen door gebruik te maken van bewegend beeld. Het toepassen van audiovisuele technieken.
De student is steeds op zoek naar werk van andere ontwerpers en aanverwante disciplines in een internationale context.
De student structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat.
Hij plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader.
De student past de principes van grafische vormgeving toe.
De student past de vormtaal van bewegend beeld toe.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Portfolio | 100% | Studenten geven portfolio af en worden daarop beoordeeld. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | De student krijgt een specifieke opdracht en komt daarvan verslag uitbrengen tijdens het mondeling examen in de derde examenperiode. |