Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Postgraduaat in de multimedia

Visual Storytelling


Opleiding Postgraduaat in de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer POMUL_5275
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Eerste Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Rutten Kathleen

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Eindcompetenties hoger secundair onderwijs

    Eindcompetentie

    IM_AC_01IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Integratieniveau
    IM_AC_02IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Integratieniveau
    IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Integratieniveau
    IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Integratieniveau
    IM_AC_07IM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagementIntegratieniveau
    IM_AC_08IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen.Integratieniveau
    IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Integratieniveau
    IM_AC_10IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Integratieniveau
    IM_AC_11IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.Integratieniveau
    IM_BS_IMD_01IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector.Integratieniveau
    IM_BS_IMD_02IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie.Integratieniveau
    IM_BS_IMD_04IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.Integratieniveau

    Leerresultaten

    De student is steeds op zoek naar werk van andere ontwerpers en aanverwante disciplines in een internationale context. Hij structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat. De student plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader en past de principes van grafische vormgeving toe.

    De student past de vormtaal van bewegend beeld toe.

    De student verwoordt, verantwoordt, visualiseert en presenteert zijn ideeën en ontwerpen.



    Inzicht verwerven in beeldtaal en praktische toepassingen hierop. Het toepassen van audiovisuele technieken.





    Volgende specifieke competenties worden aangereikt en verder uitgediept:



    - Het suggereren van beweging.

    - Werken met bewegend beeld.

    - Gebruikmaken van verschillende tekentechnieken met verschillende materialen.

    - Kunnen werken met kleur om een bepaalde sfeer op te roepen en een bepaalde look & feel te bewerkstelligen.

    - Snelschetsen.

    - Kunnen communiceren d.m.v. snelschetsen.

    - Het opmaken van een storyboard.

    - Camerahoeken en filmtechnieken.

    - Het kunnen vertellen van een verhaal door middel van bewegend beeld.

    Inhoud

    De student leert een verhaal te brengen door gebruik te maken van bewegend beeld.  Het toepassen van audiovisuele technieken.

    De student is steeds op zoek naar werk van andere ontwerpers en aanverwante disciplines in een internationale context.

    De student structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat. 

    Hij plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader.

    De student past de principes van grafische vormgeving toe.

    De student past de vormtaal van bewegend beeld toe.

    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Evaluatie

    Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Portfolio100% Studenten geven portfolio af en worden daarop beoordeeld.
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100% De student krijgt een specifieke opdracht en komt daarvan verslag uitbrengen tijdens het mondeling examen in de derde examenperiode.