Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Chinees 1
Bachelor in het officemanagement |
2010-11 |
nvt |
OM_2818 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties secundair onderwijs.
Eindcompetentie
OM_IRM_02.00A | OM_IRM_02.A - Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven- die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig. Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Office management, afstudeerrichting Intercultural Relations Management in het Nederlands, Frans en Engels en in meerdere of mindere mate in het Duits of Spaans, met respect voor de huisstijl van de beroepsomgeving: | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.01 | OM_IRM_02.1 - interne en externe contacten in internationale context kan leggen en onderhouden, zowel van zichzelf als van de leidinggevende met respect voor de interculturele verschillen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.02 | OM_IRM_02.2 - op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken kan voeren in internationale context- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.00B | OM_IRM_05.B - Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen een bijdrage leveren tot het verbeteren van de kwaliteit van zijn beroepsomgeving. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.09 | OM_IRM_05.9 - taken kan uitvoeren met aandacht voor alle deelelementen, hoe klein ook, zodat hij een hoge mate van correctheid en volledigheid in gegevens en procedures bereikt. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.11 | OM_IRM_05.11 - in een (multicultureel, multidisciplinair) team een constructieve inbreng kan hebben met respect voor de inbreng van de anderen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau A1 gesitueerd.
1. De student houdt rekening met culturele verschillen, specifiek met betrekking tot China.
2. De student gebruikt zijn/haar (zij het zeer beperkte) kennis van het Chinees bij het leggen en onderhouden van interne en externe contacten. Door het gebruik van Chinees toont de student dat hij/zij geïnteresseerd is in de Chinese taal en cultuur en wekt sympathie en welwillendheid op bij de Chinese tegenpartij.
3. De student voert op een gepaste manier een zeer eenvoudig informeel kennismakingsgesprek met Chinese contacten.
4. De student heeft aandacht voor alle deelelementen, hoe klein ook, zodat hij/zij een hoge mate van correctheid en volledigheid bereikt. Dit uit zich o.a. in aandacht voor de subtiele verschillen in Chinese karakters.
Inhoud
1. Iemand begroeten.
2. Vragen hoe het gaat met de andere of een derde persoon.
3. Drank bestellen.
4. Nationaliteit.
5. Kennis maken.
Lessen 1-4 in het handboek (New Practical Chinese Reader 1).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- New Practical Chinese Reader 1 Textbook
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Voor studenten die dit opleidingsonderdeel volgen in het kader van een uitwisselingsprogramma met KHMechelen, is een andere evaluatieperiode mogelijk, in samenspraak de betrokken docent.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien. | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 10% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 60% | Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 40% | |