Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Engels 2 (BMA/BIO)


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_5462
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Gyselen Marie Christine

Onderwijstaal

  • Nederlands
  • Engels

Onderwijsvorm

    Begincompetentie

    Eindcompetenties Engels 1 (BMA/BIO)

    Eindcompetentie

    BM_AC_04BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
    BM_AC_05BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Doorgroeiniveau
    BM_AC_05.1BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
    BM_AC_05.2BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
    BM_AC_10BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Elementair niveau

    Leerresultaten

    De leerresultaten worden binnen het Europese taalniveau gesitueerd als volgt:

    Begrijpen luisteren: B2-C1

    Begrijpen lezen: B2-C1

    Spreken productie: B2

    Spreken interactie: B2

    Schrijven: B2




    - De student begrijpt uiteenzettingen over vertrouwde onderwerpen uit de actualiteit of de werkomgeving.

    - Hij/Zij begrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat in min of meer duidelijk gesproken standaardtaal.

    - De student verzamelt gegevens in het Engels; analyseert, structureert en synthetiseert de verzamelde informatie, individueel of in groep. Hij verwerkt deze in een mind map of kenniskaart en presenteert deze gegevens met behulp van audio-visuele middelen. [korte presentatie]

    - Hij/Zij beheerst de correcte presentatietechnieken en kan ze in de praktijk zetten.

    - Hij/Zij stelt vragen, verstrekt informatie in een gesprek (interactie klas) en neemt actief deel aan eenvoudige gesprekken over vertrouwde onderwerpen.

    - Hij/Zij verdiept zijn/haar economische woordenschat verder [zakelijk Engels]

    - Hij/Zij maakt zich de morfologie en grammatica van de taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis verder eigen.

    - De student weet zijn functioneren te evalueren en bij te sturen. Hij formuleert verbeterpunten. [presentaties en schriftelijke taken].                                                                                                

    - Hij/Zij doet ook een beroep op externe bronnen om de gewenste kwaliteit te behalen [het internet, spellingscontrole, woordenboeken, overleg met medestudenten en docent].

    - Hij/Zij draagt ook constructief bij tot groepswerk en heeft respect voor de inbreng van anderen.       

    - Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en structuur. [spreek- en schrijfoefeningen]                                                         

    - De student respecteert gemaakte afspraken.

    Inhoud

    Luisteren: studenten leren Engelse teksten, audio- en videomateriaal i.v.m. marketing begrijpen en breiden hun Engelse zakelijke woordenschat uit.


    Lezen en schrijven: Ze lezen ook zelfstandig een aantal opgegeven teksten en leren teksten samenvatten o.a. aan de hand van mind maps (kenniskaarten).


    Spreken: Ze oefenen spreekvaardigheid (korte presentatie over zelf gekozen onderwerp gerelateerd aan de opleiding, vergaderen)


    Grammatica: Occasionele herhaling; verdieping van o.a. modal verbs, relative clause en verschillen tussen het Nederlands en het Engels.


    ‘English for Marketing and Advertising’ (units 1, 2, 3)


    Woordenschat: Professional English in Use Marketing (units 1-25)

    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Handboeken

    • English for Marketing and Advertising
    • Professional English in Use Marketing

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Evaluatie

    Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen60%
    Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie40%
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen100%