Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Frans 3 (BMA/BIO)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_5386 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- D'haeyere Ilse
- Janssens Sabine
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van Frans 1 en Frans 2
Eindcompetentie
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De student voert op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken.
De student heeft aandacht voor de morfologie van de Franse taal en past de eerder verworven grammaticale theorie toe.
De student houdt een semi-professionele presentatie, houdt rekening met zijn doelpubliek en heeft de informatie verwerkt op een persoonlijke manier, geeft ze door in behoorlijk Frans en antwoordt spontaan op vragen.
Hij/zij maakt onderscheid tussen verschillende taalregisters en beoogt communicatieve doeltreffendheid.
De student begrijpt uiteenzettingen over vertrouwde onderwerpen uit de actualiteit of de werkomgeving.
De student begrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat in min of meer duidelijk gesproken standaardtaal.
De student neemt op een gepaste en overtuigende manier deel aan een discussie.
De student schrijft een brief of mail die afgestemd is op zijn doel, de doelgroep en het medium. Hij gebruikt daarvoor gepaste overtuigings- en stijltechnieken.
De student voert de taken uit met aandacht voor correctheid en volledigheid. Hij kijkt alle taken grondig na wat spelling en taal betreft en gebruikt daarvoor de nodige hulpmiddelen.
De student toont dat hij over een aanvaardbare basis beschikt van spelling, grammatica en woordenschat.
Niveaubepaling competenties volgens het Europees referentiekader:
Begrijpend luisteren : B1
begrijpend lezen : B1
spreken productie : B1
spreken interactie : A2-B1
schrijven : A2-B1
Inhoud
Via de hoofdstukken 1-5 van geïntegreerde methode “Objectif Express 2” komen de competenties van het Europees referentiekader niveau A2/B1 aan bod. De basisgrammatica wordt daar ook herhaald en verder uitgediept in dit handboek.
De zakelijke woordenschat wordt samen met een aantal basisvaardigheden verder uitgediept via "Vocabulaire progressif du français des affaires".
Op Toledo worden oefeningen en teksten aangeboden om de leesvaardigheid van beroepsgerichte documenten te bevorderen en om beeldfragmenten over actuele thema's vlotter te leren begrijpen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Objectif express 2 - livre de l'élève (+CD)
- Vocabulaire Progressif Du Français Des Affaires Avec 200 Exercices Ed 2004
Uitrustings- en werkmateriaal
- Explio digitaal werkboek Frans Grammaire 3
- Explio digitaal werkboek Frans Téléphoner
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 60% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |