Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (3BAF)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_5385 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1 en Engels 2 (2BAF)
Begrijpen luisteren: C1
Begrijpen lezen: C1
Spreken productie: B2
Spreken interactie: B2
Schrijven: B2
Eindcompetentie
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau als volgt gesitueerd:
Begrijpen luisteren: C1
Begrijpen lezen: C1
Spreken productie: B2
Spreken interactie: B2
Schrijven: B2
- De student verzamelt gegevens in het Engels, analyseert, structureert en synthetiseert deze informatie en presenteert zijn of haar bevindingen eventueel met de hulp van audio-visuele middelen. [presentatie]
- De student maakt een onderscheid tussen een formeel en een informeel taalregister en tracht rekening te houden met culturele verschillen.
- De student hanteert een steeds grotere woordenschat zakelijk Engels.
- De student werkt zelfstandig en is in staat zijn of haar eigen functioneren te evalueren en bij te sturen. [evaluatie van presentatie, luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren, formuleert verbeterpunten]
- Wanneer nodig doet de student een beroep op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te behalen: vb. vragen stellen in de klas; overleggen met medestudenten; raadplegen van woordenboeken; gebruiken van spellingscontrole; opzoeken op het Internet.[presentatie; schrijfoefeningen]
- Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en indeling (structuur).[spreek- en schrijfoefeningen]
- De student respecteert gemaakte afspraken.
Inhoud
- Woordenschat: uitbreiding van algemene woordenschat en idiomatische uitdrukkingen en van functionele woordenschat ivm het vakgebied accountancy fiscaliteit, gedeeltelijk aangeboden als zelfstudiepakket , alsook ivm solliciteren.
- Spelling: occasionele spelling hints; verwijzingen naar leerstof van het eerste jaar.
- Grammatica: occasionele herhaling van stof uit het eerste jaar: aandacht voor zinspatronen in het Engels indien nodig.
- Mondelinge communicatie: praktische oefeningen ivm communicatievaardigheid: presentatie van persoonlijk werk; leesvaardigheid; lezen, begrijpen, verklaren, bespreken van zakelijke teksten; simuleren van een sollicitatiegesprek
- Schriftelijke communicatie: mindmapping: techniek om te noteren en/of samen te vatten; samenvatten van teksten; schrijven van een CV; zelfevaluatierapport.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Cambridge English for Job-Hunting
- English For Business Studies Student Sbook 2 E
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |