Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Commerciƫle vaardigheden (BLM/BIO)


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_5380
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Verstynen Kristel

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

    Eindcompetentie

    BM_AC_01BM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Elementair niveau
    BM_AC_02BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Elementair niveau
    BM_AC_04BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Elementair niveau
    BM_AC_05BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Elementair niveau
    BM_AC_06BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Elementair niveau
    BM_AC_08BM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen.Elementair niveau
    BM_AC_09BM_AC_09 - Initiatief nemen.Elementair niveau
    BM_AC_10BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Elementair niveau
    BM_AC_11BM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.Elementair niveau
    BM_BLM_06BM_BLM_06. Relaties met stakeholders ontwikkelen en onderhouden.Elementair niveau
    BM_BLM_07BM_BLM_07. Inschatten van de impact van de omgevingsfactoren op het bedrijf.Elementair niveau

    Leerresultaten



































    Geeft aan de hand van slides een korte presentatie.



    Onderneemt concrete acties om de problemen of klachten van klanten op te lossen.



    Verdiept zich in de situatie van klanten.



    Onderneemt acties om de dienstverlening aan de klanten te optimaliseren.



    Communiceert adequaat met klanten.


    Studiematerialen

    Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

    Handboeken

    • Operationele verkoop

    Toledo (Digitale leeromgeving)

    • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

    Evaluatie

    Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen80%
    Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten20%
    Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%