Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Postgraduaat in de multimedia

Vector design 1


Opleiding Postgraduaat in de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer POMUL_2833
Studiepunten 5 Studietijd 150 uur
Opleidingsfase Eerste Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Heerinckx David
  • Rutten Kathleen

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Oefensessie

Begincompetentie

Diploma hoger onderwijs

Eindcompetentie

IM_AC_01IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Elementair niveau
IM_AC_02IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Elementair niveau
IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Elementair niveau
IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Elementair niveau
IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Elementair niveau
IM_BS_IMD_01IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector.Elementair niveau
IM_BS_IMD_04IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMD_07IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen.Elementair niveau

Leerresultaten

De student plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat. De student werkt accuraat; hij heeft aandacht voor de structuur, syntax en kenmerken van beeld en beweging.De student kent principes van animaties.De student zet technische specificaties om naar een praktische implementatie. De student leert dit aan met Actionscript, objectgeoriënteerd.Hij gaat een logische structuur opbouwen in ActionScript om op een correcte wijze gegevens te verwerken. De student kan in een programma fouten opsporen (herkennen) en corrigeren (verbeteren). Hij doet dit op basis van oefeningen en taken.De student gaat zelf op zoek naar nieuwe mogelijkheden via het internet en past dit toe in zijn toepassing.De student past de principes van grafische vormgeving en de vormtaal van bewegend beeld toe.De student structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat.

Inhoud

Illustrator 1: - Verkenning van Illustrator - Bestanden creƫren, open, bewaren - Selecties - Pentool - Illustraties maken op ingevoerde templates - Illustraties aanpassen - Hulplijnen / grid - Pathfinder - Lagen - Tekst - Foto's & tekeningen vectoriseren - Basis live trace en live paint Trainingsprogramma: - Inoefenmateriaal



Flash 1: Aan de hand van lespakketten worden de verschillende aspecten van Flash-animaties en -websites aangeleerd en toegepast.



DEEL 1: FLASH - Inleiding Flash - Tekenen - Symbolen in Flash - Animaties - Masking en timeline effects in Flash - Importeren - Publishing

DEEL 2: Action scripting: basis - begrippen actions, events en event handlers - het gebruik van variabelen, typen, operatoren, expressies - besturingsstroom (while, for, if, do while, switch) - functies: ingebouwde en zelf gemaakte - kernklassen (Array, Math,...) - klassen (Mouse, ...) Studenten maken verschillende opdrachten en lichten die toe.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Evaluatie

Illustrator
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie50%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen met computer50%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100%
Flash 1
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie20%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen met computer80%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen met computer100%