Hoofdpagina | Postgraduaat in de multimedia
Vector design 1
Postgraduaat in de multimedia |
2010-11 |
nvt |
POMUL_2833 |
5 |
150 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Heerinckx David
- Rutten Kathleen
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Diploma hoger onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Elementair niveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
IM_BS_IMD_01 | IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector. | Elementair niveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat. De student werkt accuraat; hij heeft aandacht voor de structuur, syntax en kenmerken van beeld en beweging.De student kent principes van animaties.De student zet technische specificaties om naar een praktische implementatie. De student leert dit aan met Actionscript, objectgeoriënteerd.Hij gaat een logische structuur opbouwen in ActionScript om op een correcte wijze gegevens te verwerken. De student kan in een programma fouten opsporen (herkennen) en corrigeren (verbeteren). Hij doet dit op basis van oefeningen en taken.De student gaat zelf op zoek naar nieuwe mogelijkheden via het internet en past dit toe in zijn toepassing.De student past de principes van grafische vormgeving en de vormtaal van bewegend beeld toe.De student structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat.
Inhoud
Illustrator 1: - Verkenning van Illustrator - Bestanden creƫren, open, bewaren - Selecties - Pentool - Illustraties maken op ingevoerde templates - Illustraties aanpassen - Hulplijnen / grid - Pathfinder - Lagen - Tekst - Foto's & tekeningen vectoriseren - Basis live trace en live paint Trainingsprogramma: - Inoefenmateriaal
Flash 1: Aan de hand van lespakketten worden de verschillende aspecten van Flash-animaties en -websites aangeleerd en toegepast.
DEEL 1: FLASH - Inleiding Flash - Tekenen - Symbolen in Flash - Animaties - Masking en timeline effects in Flash - Importeren - Publishing
DEEL 2: Action scripting: basis - begrippen actions, events en event handlers - het gebruik van variabelen, typen, operatoren, expressies - besturingsstroom (while, for, if, do while, switch) - functies: ingebouwde en zelf gemaakte - kernklassen (Array, Math,...) - klassen (Mouse, ...) Studenten maken verschillende opdrachten en lichten die toe.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Illustrator |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen met computer | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | | Flash 1 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 20% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen met computer | 80% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |