Hoofdpagina | Postgraduaat muzikale vorming van jonge kinderen
Praktijk
Postgraduaat muzikale vorming van jonge kinderen |
2010-11 |
nvt |
PMUVO_5054 |
5 |
150 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Neen |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Practicum
- Stage/praktijkoefening
Begincompetentie
- eindcompetenties van de professionele bachelor
-geslaagd zijn voor een toelatingsproef
Eindcompetentie
BALLO_01 | Functioneel geheel 1 - De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen | Expertniveau |
BALLO_02 | Functioneel geheel 2 - De leraar als opvoeder | Expertniveau |
BALLO_03 | Functioneel geheel 3 - De leraar als inhoudelijke expert | Expertniveau |
BALLO_04 | Functioneel geheel 4 - De leraar als organisator | Expertniveau |
BALLO_11_A4 | A4. leergierigheid: actief zoeken naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen. | Expertniveau |
Leerresultaten
Voor dit opleidingsonderdeel is de volgende eindcompetentie binnen het opleidingsondereel ‘Didactische vorming’ van toepassing: "de afgestudeerde kan de kennis m.b.t. de algemene en muzikale ontwikkeling van het jonge kind aanwenden om de algemene en muzikale ontwikkeling van het jonge kind te stimuleren." en wordt aangevuld met:
Leerresultaten |
De afgestudeerde kan de kennis m.b.t. de algemene en muzikale ontwikkeling van het jonge kind aanwenden om de algemene en muzikale ontwikkeling van het jonge kind te stimuleren. |
De afgestudeerde kan op een respectvolle, kindgerichte en affectieve manier omgaan met de vooropgestelde doelgroep. |
De afgestudeerde kan zijn muzikale vaardigheden inzetten in de praktijk. |
De afgestudeerde kan muzikale activiteiten organiseren, ontwerpen, uitvoeren en evalueren. |
Inhoud
praktijkervaringen waarin de afgestudeerde de kennis m.b.t. de algemene en muzikale ontwikkeling van het jonge kind kan aanwenden om de algemene en muzikale ontwikkeling van het jonge kind te stimuleren.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
de geïntegreerde evaluatie bestaat uit:
-Permanente evaluatie
- Intervisie - supervisie
- Portfolio
Door de aard van het opleidingsonderdeel is de organisatie van een tweede examenkans niet mogelijk.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Portfolio | 100% | |