Hoofdpagina | Postgraduaat muzikale vorming van jonge kinderen
Muzisch-creatieve vorming
Postgraduaat muzikale vorming van jonge kinderen |
2010-11 |
nvt |
PMUVO_5475 |
5 |
150 uur |
Eerste Programmajaar |
Neen |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
- eindcompetenties van een professionele bachelor bezitten
- slagen voor een toelatingsproef
Eindcompetentie
BALLO_01 | Functioneel geheel 1 - De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen | Expertniveau |
BALLO_02 | Functioneel geheel 2 - De leraar als opvoeder | Expertniveau |
BALLO_03 | Functioneel geheel 3 - De leraar als inhoudelijke expert | Expertniveau |
BALLO_04 | Functioneel geheel 4 - De leraar als organisator | Expertniveau |
BALLO_11_A4 | A4. leergierigheid: actief zoeken naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen. | Expertniveau |
Leerresultaten
De afgestudeerde kan zichzelf muzisch uitdrukken (via muziek, beweging en taal). |
De afgestudeerde kan de eigen muzikale vaardigheden communicatief inzetten. |
De afgestudeerde kan de eigen muzikale vaardigheden aanwenden bij het zelf ontwikkelen van aangepast leermateriaal. |
De afgestudeerde kan de kennis van stemtechniek en stemgebruik (bv. stemhygiëne, ademsteun…) toepassen op het spreken en zingen. |
De afgestudeerde kan muzikale en buitenmuzikale elementen aanwenden in een muzikale improvisatie. |
De afgestudeerde kan muzikale eigenschappen vertalen in een bewegingsexpressie. |
Inhoud
Muzikale bouwstenen
Structurele en vrije improvisatie
Body percussion
Motorisch stappenplan
Bewegingsvormen
Stemtechniek, -gebruik en -expressie
Liedrepertoire
Muziektheater
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |