Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Chinees 5
Bachelor in het officemanagement |
2010-11 |
nvt |
OM_3635 |
5 |
150 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Verstegen Anneleen
- Lu Yan
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Chinees 4.
Startniveau Chinees A1.
Eindcompetentie
OM_IRM_02.00A | OM_IRM_02.A - Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven- die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig. Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Office management, afstudeerrichting Intercultural Relations Management in het Nederlands, Frans en Engels en in meerdere of mindere mate in het Duits of Spaans, met respect voor de huisstijl van de beroepsomgeving: | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.01 | OM_IRM_02.1 - interne en externe contacten in internationale context kan leggen en onderhouden, zowel van zichzelf als van de leidinggevende met respect voor de interculturele verschillen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.02 | OM_IRM_02.2 - op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken kan voeren in internationale context- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.03 | OM_IRM_05.3 - het eigen functioneren kritisch kan evalueren en eventueel bijsturen. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.06 | OM_IRM_05.6 - kan inschatten wanneer een beroep gedaan moet worden op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te halen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.10 | OM_IRM_05.10 - een bijdrage kan leveren tot de kwaliteit van relaties met alle stakeholders van zijn beroepsomgeving doordat hij zich gemakkelijk kan inleven in de anderen en van daaruit klantgericht kan denken en handelen. Hij kan goed inschatten welke informatie aan wie doorgegeven kan worden- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau A2 gesitueerd.
1. De student gebruikt in de mate van het mogelijke zijn/haar kennis van het Chinees bij het leggen en onderhouden van interne en externe contacten, mondeling en schriftelijk, zowel van zichzelf als van de leidinggevende, rekening houdend met interculturele verschillen. Dit alles voornamelijk op relatieniveau.
2. De student uit eenvoudige klachten in het Chinees, intern en extern, formeel en informeel, rekening houdend met culturele verschillen, zoals het aspect 'gezicht'.
3. De student evalueert het eigen functioneren kritisch stuurt en eventueel bij. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties. De student grijpt kansen om zich verder te ontwikkelen aan en selecteert zelf de te leren karakters.
4. De student schat in wanneer een beroep moet gedaan worden op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te halen: de student maakt gebruik van een Chinese tolk indien nodig.
5. De student levert een bijdrage tot de kwaliteit van relaties met alle betrokkenen in zijn beroepsomgeving, voornamelijk degenen met een Chinese achtergrond, doordat hij/zij de Chinese cultuur enigszins kent en zich daar gemakkelijker in inleeft. Vanuit zijn/haar beperkte kennis van het Chinees klaart hij/zij hier en daar een taal- of cultuurgerelateerd misverstand op.
6. De student vult eenvoudige formulieren in.
Inhoud
1. Bank
2. Formulieren invullen
3. Bibliotheek
4. Complement van tijd
5. Complement van hoedanigheid
6. Gebruik van 'le'
Lessen 15-16 in het handboek (New Practical Chinese Reader 2).
Conversatie-oefeningen over allerlei thema's.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- New Practical Chinese Reader Textbook 2 Hb Ed 2002
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Geen.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien. | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | |