OM_MA_01 | OM_MA_01 - BEROEPSROL: INFORMATIEBEHEERDER | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_01.0A | OM_MA_01.A - Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen. Dit wil zeggen dat de jong professional van de Bachelor in het Officemanagement, Management Assistant: | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_01.1 | OM_MA_01.1 - de voor een opdracht vereiste, eventueel meertalige gegevens efficiënt kan verzamelen vanuit betrouwbare, relevante bronnen (ook multimedia-informatie)- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_01.2 | OM_MA_01.2 - kan interpreteren welke informatie essentieel is om interne en externe bedrijfsprocessen probleemloos te laten verlopen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_01.3 | OM_MA_01.3 - zelfstandig deze geselecteerde gegevens kan verwerken tot direct bruikbare informatie. Bij die verwerking kan hij de informatie analyseren, structureren, synthetiseren en presenteren met de daarvoor gepaste software- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_01.4 | OM_MA_01.4 - de verwerkte informatie kan beheren zodat die door alle rechthebbenden snel en efficiënt kan teruggevonden en geraadpleegd worden (archiefbeheer)- hij heeft daarbij voldoende oog voor de beveiliging van digitale informatie- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_01.5 | OM_MA_01.5 - de verwerkte informatie kan laten doorstromen naar anderen, lacunes in de informatie en in de doorstroming ervan kan onderkennen, ze kan rapporteren en helpen oplossen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02 | OM_MA_02 - BEROEPSROL: COMMUNICATOR | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.00A | OM_MA_02.A - Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven- die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig. Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Office management, afstudeerrichting Management assistant in het Nederlands, Frans en Engels en in meerdere of mindere mate in het Duits of Spaans, met respect voor de huisstijl van de beroepsomgeving: | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.01 | OM_MA_02.1 - de telefoon op gepaste manier kan aannemen en afhandelen en op een gepaste en correcte manier meertalige berichten kan noteren en/of doorgeven via de telefoon- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.02 | OM_MA_02.2 - op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken kan voeren (klankbordfunctie)- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.03 | OM_MA_02.3 - correcte rapporten, memo’s, verslagen, formulieren kan opstellen/redigeren- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.04 | OM_MA_02.4 - externe correspondentie kan opnemen, uitwerken, bewerken, zelf opstellen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.06 | OM_MA_02.6 - constructief kan deelnemen aan vergaderingen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.07 | OM_MA_02.7 - de voorbereidende stukken voor de vergadering kan opstellen, tijdens de vergadering snel en efficiënt kan notuleren en nadien het verslag van de vergadering kan maken- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.08 | OM_MA_02.8 - bezoekers kan verwelkomen, doorverwijzen en/of zelf te woord staan, aankondigen en/of voorstellen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.09 | OM_MA_02.9 - interne en externe contacten, zowel van zichzelf als van de leidinggevende kan onderhouden- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_02.11 | OM_MA_02.11 - beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen kan communiceren zowel aan specialisten als aan leken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_03 | "OM_MA_03 - BEROEPSROL: ORGANISATOR/COÖRDINATOR
Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Office management, afstudeerrichting Management assistant:" | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_03.0C | OM_MA_03.C - De jonge professional kan zijn werk in tijd plannen, prioriteiten stellen, deadlines halen, ook als hij onder (zware) stress staat. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_03.1 | OM_MA_03.1 - op gepaste manier het secretariaat kan organiseren zodat alle dagelijkse (administratieve) activiteiten (zoals postafhandeling, taak- en lokaalverdeling, kasboek, onthaal …) stipt, vlot en correct afgehandeld worden- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_03.3 | OM_MA_03.3 - op gepaste manier vergaderingen kan organiseren, van voorbereiding over logistieke ondersteuning tot opvolging ervan- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_04.4 | OM_MA_04.4 - klantgericht kan handelen en de klantgerichtheid kan bewaken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05 | "OM_MA_05 - BEROEPSROL: KWALITEITSBEWAKER
Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Office management, afstudeerrichting Management assistant:" | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.00A | OM_MA_05.A - Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.01 | OM_MA_05.1 - de kwaliteitszorg integraal kan toepassen: hij kan de effectiviteit en de efficiëntie van zijn plannen sturen, controleren, bijsturen en zelf tot nieuwe inzichten en procedures komen (PDCA). Hij controleert daarbij voortdurend input (gegevens bij start), throughput (proces) en output (resultaten)- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.02 | OM_MA_05.2 - een kwaliteitsvolle redenering kan opbouwen, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.03 | OM_MA_05.3 - het eigen functioneren kritisch kan evalueren en eventueel bijsturen. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.04 | OM_MA_05.4 - nieuwe ontwikkelingen in het werkveld kan volgen, zich eigen maken, en op basis daarvan innoverende voorstellen kan doen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.05 | OM_MA_05.5 - een breed gamma aan concrete beroepsspecifieke problemen met creativiteit en flexibiliteit kan oplossen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.06 | OM_MA_05.6 - kan inschatten wanneer een beroep gedaan moet worden op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te halen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.07 | OM_MA_05.7 - goed kan inschatten in hoeverre hij de werkuitvoering volledig zelfstandig kan en mag afhandelen, hoeveel initiatief hij zelf kan en mag nemen en ook de impact van zijn initiatief goed kan inschatten- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.08 | OM_MA_05.8 - zelfstandig een taak kan aanvatten en afwerken, zelfstandig over het proces en de resultaten kan rapporteren- zijn eigen aanpak kan verantwoorden- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.09 | OM_MA_05.9 - taken kan uitvoeren met aandacht voor alle deelelementen, hoe klein ook, zodat hij een hoge mate van correctheid en volledigheid in gegevens en procedures bereikt. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.11 | OM_MA_05.11 - in een (multicultureel, multidisciplinair) team een constructieve inbreng kan hebben met respect voor de inbreng van de anderen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |