Hoofdpagina | Bachelor in de interieurvormgeving
Geschiedenis en actualiteit van de moderne kunst IB
Bachelor in de interieurvormgeving |
2010-11 |
nvt |
IV_4639 |
4 |
120 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
IV_02.1 | IV_02.1 - heeft inzicht in de (cultuur)historische context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.2 | IV_02.3 - heeft inzicht in de actuele, ethische en culturele context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.4 | IV_02.4 - heeft inzicht in de internationale en maatschappelijke context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_03.1 | IV_03.1 - neemt een kritische houding aan. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_04 | IV_04 - De student verzamelt, selecteert en verwerkt op een kritische wijze informatie. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_06.1 | IV_06.1 - gaat op een kritische wijze om met informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De student kan verbanden leggen tussen heden en verleden,cultuur,kunst en maatschappij. De student heeft inzicht in de verschillende strekkingen van de hedendaagse kunst.Hij verzamelt,selecteert en verwerkt op een kritische wijze informatie over hedendaagse kunst ,houdt daarbij rekening met de historische,actuele en culturele context. Hij heeft een inzicht in het hedendaagse kunst-design-en architectuurgebeuren.
Inhoud
Kerngedeelte
Algemeen overzicht van de ontwikkeling van de Moderne en Hedendaagse kunst: met nadruk op beeldende kunsten en architectuur
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Bij het examen in juni worden eveneens de scores van de oefeningen tijdens de colleges en de scores verbonden met de museumbezoeken in de totale puntenscore geïntegreerd.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |