IV_01 | IV_01 - De student werkt met inzicht in de ruimtelijke, vormelijke, artistieke, functionele, esthetische en duurzame waarden van een omgeving. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.1 | IV_01.1 - vertaalt zijn ideeën en ontwerpen naar een ruimtelijke vorm. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.2 | IV_01.2 - werkt naar integratie in de bestaande context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.3 | IV_01.3 - komt tot een evenwichtige compositie in het tweedimensionele vlak. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.4 | IV_01.4 - heeft gevoel voor vormverhoudingen in de driedimensionele ruimte. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.5 | IV_01.5 - gaat om met textuur, kleur en de eigenheden van het materiaal, zowel op het tweedimensionele vlak als in de driedimensionele ruimte. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.6 | IV_01.6 - respecteert de uitgangsprincipes van duurzaam ontwerpen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02 | IV_02 - De student houdt rekening met de historische, actuele, culturele, ethische, maatschappelijke en internationale context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.1 | IV_02.1 - heeft inzicht in de (cultuur)historische context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.2 | IV_02.3 - heeft inzicht in de actuele, ethische en culturele context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.3 | IV_02.3 - Heeft kennis en interesse in heersende trends | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.4 | IV_02.4 - heeft inzicht in de internationale en maatschappelijke context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_03 | IV_03 - De student neemt een kritische houding aan en streeft naar probleemoplossend en patroondoorbrekend denken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_03.1 | IV_03.1 - neemt een kritische houding aan. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_03.2 | IV_03.2 - bedenkt creatieve oplossingen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_04 | IV_04 - De student verzamelt, selecteert en verwerkt op een kritische wijze informatie. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05 | IV_05 - De student hanteert een goede ontwerpmethodiek (analyse-concept-ontwerp-uitwerking-presentatie) | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05.1 | IV_05.1 - analyseert de bestaande ruimte & context op een adequate manier. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05.2 | IV_05.2 - interpreteert de informatie van de opdrachtgever correct en zet deze om in een eisenpakket. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05.3 | IV_05.3 - vertaalt de analyse en interpretatie in een relevant concept. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05.4 | IV_05.4 - hanteert een eigen, verantwoorde & vernieuwende ruimtelijke vormgeving. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05.5 | IV_05.5 - maakt een verantwoorde organisatie in relatie tot de ruimte en het programma. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_06 | IV_06 - De student analyseert een opdracht en herleidt deze tot deeltaken | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_06.1 | IV_06.1 - gaat op een kritische wijze om met informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_06.2 | IV_06.2 - analyseert een opdacht. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_06.3 | IV_06.3 - herleidt een opdracht tot deeltaken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_07 | IV_07 - De studentheeft kennis van ergonomie, materialen, kleuren en technieken en past ze toe. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_07.1 | IV_07.1 - respecteert de ergonomische vereisten. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_07.2 | IV_07.2 - past kennis van kleur op een juiste wijze toe. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_07.3 | IV_07.3 - heeft inzicht in bouwconstructies en past deze op een juiste wijze toe. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_07.4 | IV_07.4 - heeft inzicht in meubelconstructie en past deze op een juiste wijze toe. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_07.5 | IV_07.5 - heeft inzicht in materialen en (interieur)technieken en past deze op een juiste wijze toe. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_08 | IV_08. - De student schat de technische haalbaarheid van een opdracht in en werkt prijsbewust. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_08.03 | IV_08.3 - maakt gedetailleerde opmetingsplannen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_08.04 | IV_08.4 - maakt realistische uitvoeringsplannen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_08.09 | IV_08.9 - bedenkt op korte termijn realistische oplossingen voor technische problemen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_08.10 | IV_08.10 - communiceert zijn ideeën op een adequate manier en formuleert standpunten. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09 | IV_09 - De student presenteert en communiceert met kennis van voorstellingstechnieken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.1 | IV_09.1 - beheerst de grafische voorstellingstechnieken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.4 | IV_09.4 - communiceert duidelijk & volledig in 2D en 3D. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.5 | IV_09.5 - maakt juiste [ tekenconventies, schalen,… ] detail- & uitvoeringsplannen op. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.7 | IV_09.7 - presenteert mondeling op een adequate manier. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.8 | IV_09.8 - presenteert met een relevant beeldverslag. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_10 | IV_10 - De student werkt zowel zelfstandig als in teamverband. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_11 | IV_11 - De student stapt met voldoende wettelijke, financiële en commerciële basiskennis in de beroepspraktijk. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |