Hoofdpagina | Bachelor in de interieurvormgeving
Presentatietechnieken 2 IM
Bachelor in de interieurvormgeving |
2010-11 |
nvt |
IV_4627 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Neen |
Docenten
- Vanwyck Gerda
- Gijsemans Katja
- Tweelinckx Roeland
- Dos Santos Antonio David
- Dergent Alan
- Serneels Katrin
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Presentatietechnieken 1 IM.
Eindcompetentie
IV_01.1 | IV_01.1 - vertaalt zijn ideeën en ontwerpen naar een ruimtelijke vorm. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.2 | IV_01.2 - werkt naar integratie in de bestaande context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.3 | IV_01.3 - komt tot een evenwichtige compositie in het tweedimensionele vlak. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.4 | IV_01.4 - heeft gevoel voor vormverhoudingen in de driedimensionele ruimte. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.5 | IV_01.5 - gaat om met textuur, kleur en de eigenheden van het materiaal, zowel op het tweedimensionele vlak als in de driedimensionele ruimte. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_03.2 | IV_03.2 - bedenkt creatieve oplossingen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05 | IV_05 - De student hanteert een goede ontwerpmethodiek (analyse-concept-ontwerp-uitwerking-presentatie) | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05.3 | IV_05.3 - vertaalt de analyse en interpretatie in een relevant concept. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_05.4 | IV_05.4 - hanteert een eigen, verantwoorde & vernieuwende ruimtelijke vormgeving. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09 | IV_09 - De student presenteert en communiceert met kennis van voorstellingstechnieken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.1 | IV_09.1 - beheerst de grafische voorstellingstechnieken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.4 | IV_09.4 - communiceert duidelijk & volledig in 2D en 3D. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.7 | IV_09.7 - presenteert mondeling op een adequate manier. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_10.1 | IV_10.1 - werkt individueel. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_10.2 | IV_10.2 - werkt in teamverband. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
- De student presenteert en communiceert ontwerpideeen op een eenduidige manier.
- De student toont op een adequate manier dat hij of zij abstract denkt met gevoel voor vormverhoudingen in de driedimensionele ruimte.
- De student experimenteert met visualisatie- en presentatietechnieken en komt tot een evenwichtige en estetische toepassing ervan in het tweedimensionele vlak.
Inhoud
Autonome opdrachten en vakoverschrijdende opdrachten met de vakken Interieurvormgeving en Meubelontwerp.
Scenografie en fotografie.
Softwareprogramma: Adobe Photoshop.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
Evaluatie
Door de aard van het opleidingsonderdeel is de organisatie van een tweede examenkans niet mogelijk. Op dit opleidingsonderdeel zijn wel de tolerantieregels van toepassing.
Tussentijdse evaluaties praktijkvakken:
De eindbeoordeling van de ontwerpvakken wordt samengesteld uit de verschillende beoordelingen die worden toegekend in de loop van het academiejaar.
Eigendom:
Alle oefeningen (werkstukken, tekeningen, maquettes, prototypes,...) blijven eigendom van de school.
Afwezigheden evaluaties praktijkvakken:
Indien de student niet tijdig afgeeft, te laat komt of afwezig blijft op een evaluatie/tussenevaluatie zonder voorafgaandelijke afspraken met de vaktitularis krijgt hij/zij een 0 (nul) als beoordeling. Bij gewettigde afwezigheid (ziekte of afwezigheid door omstandigheden) wordt het secretariaat verwittigd vóór 8.30 uur en worden alle documenten ingeleverd vóór 12.00 uur. Er wordt voor de student een ander jurymoment vastgelegd tijdens de juryweek om zijn werk alsnog te kunnen presenteren. Het tijdig ingeleverde werk zal in ieder geval, met of zonder presentatie door de student, door de juryleden beoordeeld worden op het resultaat. Deze beoordeling houdt geen rekening met de omstandigheden. Zo deze omstandigheden het beoordelingscijfer beïnvloed hebben, zal dit meegedeeld worden aan de examencommissie. De examencommissie stelt hierop het definitieve beoordelingscijfer vast.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 100% | |