Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Stage & beroepsethiek (BIO)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_4797 |
14 |
420 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Neen |
Ja |
Docenten
- Vanesch Nadine
- Hoyberghs Michele
- Onkelinx Christine
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Die competenties verworven hebben die de student in staat stellen op het einde van het academiejaar het bachelordiploma te halen.
Eindcompetentie
BIO_01 | BIO_01 - Intercultureel competent: op een open en respectvolle manier flexibel en intercultureel functioneren in een multiculturele en diverse samenleving. | Integratieniveau |
BIO_02 | BIO_02 - Product- en dienstenbeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BIO_03 | BIO_03 - Een strategisch communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BIO_04 | BIO_04 - Marketingstrategie uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BIO_05 | BIO_05 - Distributiebeleid uitwerken en mee bepalen. | Integratieniveau |
BIO_06 | BIO_06 - Commercieel beleid (binnen interculturele context) voeren. | Integratieniveau |
BIO_07 | BIO_07 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid binnen internationale/interculturele context, focus China. | Integratieniveau |
BM_AC_01 | BM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
BM_AC_08 | BM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
BM_AC_09 | BM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Integratieniveau |
BM_AC_11 | BM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Integratieniveau |
Inhoud
1. Praktijkervaring. De student doet gedurende tien weken praktijkervaring op in een professionele omgeving. Het takenpakket komt tot stand in samenspraak met de student, het stagebedrijf en de opleiding/afstudeerrichting in functie van de beroepsspecifieke eindcompetenties*.
2. Leerervaring. De student staat stil bij de eigen manier van leren en de eigen manier van omgaan met ervaringen.
3. De student selecteert een stageplaats met behulp van de opdrachtentabel en legt zijn keuze ter goedkeuring voor aan de stagedocent.
4. De student komt op de vooraf bepaalde terugkomdag terug naar de hogeschool. Op de terugkomdag worden zowel individuele als groepssessies georganiseerd in het kader van reflectief en levenslang leren.
5. Tijdens de stage bezorgt de student volgens de voorgeschreven procedures de formulieren en documenten aan de stagedocent. Al de formulieren samen vormen het portfolio van de student.
6. De student woont de informatiemomenten over de praktische organisatie van de stage en de toelichting bij het samenstellen van het portfolio bij.
* niet alle beroepsspecifieke eindcompetenties zullen aan bod kunnen komen tijdens de stage.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Portfolio | 100% | |