Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Internationale marketing


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_4803
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Derde Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Van Damme Ann

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Groepswerk
  • Hoorcollege
  • Werkcollege

Begincompetentie

Eindcompetenties van Marketingcommunicatie

Eindcompetentie

BIO_03BIO_03 - Een strategisch communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen.Integratieniveau
BM_AC_02BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Integratieniveau
BM_AC_03BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerkenIntegratieniveau
BM_AC_06BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Integratieniveau
BM_AC_09BM_AC_09 - Initiatief nemen.Integratieniveau

Leerresultaten

De student begrijpt en kent de specifieke kenmerken van internationale marketing

De student kan in groepsverband informatie opzoeken, analyseren en synthetiseren

De student kan op een zelfstandige manier opdrachten uitvoeren

De student kan een kwaliteitsvolle redenering opbouwen en presenteren voor de groep

Inhoud

I. Het internationaliseringsproces
1. De internationale omgeving
2. Al dan niet naar het buitenland?
3. Welke markt betreden of in welke markten actief blijven?
4. Marktinformatie en marktonderzoek
5. Op welke manier de markt betreden?
6. Organisatorische opzet
II. De uitbouw van een internationaal marketingprogramma
1. Product
2. Prijs
3. Promotie
4. Distributie
5. Personeel

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Internationale marketing

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

1e examenkans: De exacte modaliteiten inzake planning, inhoud en evaluatie van de opdrachten worden door de docent via een apart briefingsdocument aan de student overhandigd tijdens het academiejaar

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten25%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen75%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen100%