Begincompetentie
Die competenties verworven hebben die de student in staat stellen op het einde van het academiejaar het bachelordiploma te halen.
Leerresultaten
Concrete beroepsspecifieke problemen oplossen met zin voor creativiteit en flexibiliteit.
Formulieren/dossiers opstellen en invullen. Deze dossiers opvolgen
De verwerkte informatie beheren zodat die door alle rechthebbenden snel en efficiënt kan teruggevonden en geraadpleegd worden.
Verwerkte informatie laten doorstromen naar anderen.
Opdrachten uitvoeren met aandacht voor alle deelelementen, hoe klein ook, zodat een hoge mate van correctheid en volledigheid bereikt wordt.
Ook onder tijdsdruk zorgvuldig en nauwgezet werken met oog voor details en afwerking.
Kritisch staan tegenover de informatie waarmee men wordt geconfronteerd, tegenover de analyses die men hiervan maakt, de aanbevelingen die men op deze analyses baseert, tegenover zichzelf en de houding tegenover derden.
Een kwaliteitsvolle redenering opbouwen, waarbij rekening gehouden wordt met beroepsspecifieke inzichten en bevindingen en gewoonten.
Het eigen functioneren kritisch evalueren en indien nodig bijsturen. Op basis van deze reflectie streven naar een verdere ontwikkeling van de eigen competenties.
Op aangepaste wijze communiceren in zowel een face-to-face gesprek als aan de telefoon.
Op een gepaste manier de interne en externe communicatie ondersteunen, zowel schriftelijk als mondeling, formeel en informeel.
Mondeling en schriftelijk communiceren op een efficiënte en genuanceerde manier.
Een constructieve inbreng leveren in het team, met respect voor de inbreng van anderen.
Verantwoordelijkheid nemen in het uitvoeren van gedelegeerde taken en/of voor het eigen deel van het teamwerk.
Vriendelijk, snel, correct en adequaat reageren op vragen van klanten.
Zo nodig doorverwijzen of hulp zoeken.
Een planning opstellen en bijsturen waar nodig.
Zelfstandig taken aanvatten, afwerken en rapporteren over het proces en de resultaten. Steeds in staat zijn om de eigen aanpak te verantwoorden.
Zich houden aan de deontologische beroepsregels.
Handelen volgens de regels van de professionele ethiek en organisatie-ethiek.
Integer handelen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Portfolio | 100% | |