Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (BMA)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_3526 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Ginckels Willem
- Jacobs Greet
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Oefensessie
- Werkcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1
Ingeschreven zijn voor of credit verworven hebben van Engels 2
Eindcompetentie
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europees taalniveau B2 gesitueerd. Voor begrijpen -luisteren-lezen streven we naar niveau C1)
De student zoekt zelfstandig Engelse vak- of onderwerpgerelateerde teksten (en beoordeelt deze op hun betrouwbaarheid en relevantie) en verwerft op deze manier ook nieuwe woorden. De student doet tevens actief aan woordenschatuitbreiding door een aantal hoofdstukken uit het handboek "Professional English in Use Marketing in te studeren (zelfstudie)
De student begrijpt Engelstalige vakliteratuur. Hij kan daarbij nieuwe woorden begrijpen vanuit de context.
De student onderhandelt in het Engels en overtuigt in een (face-to-face) gesprek. De student kan telefoneren en onderhandelen in het Engels .
De student past zijn taalregister aan de situatie aan. Hij kent het verschil tussen formele en informele Engelse taal.
De student communiceert mondeling en schriftelijk op een genuanceerde manier en in een correcte taal een persoonlijk standpunt. Hij argumenteert daarbij in correct Engels en gebruikt een gepaste woordenschat.
Hij pas op een correcte manier de grammaticaregels (onder andere modals, phrasal verbs en false friends) en spelregels toe.
De student kan een eenvoudig rapport, memo, e-mail of brief in het Engels opstellen.
De student kan in het Engels een verzorgde presentatie (onder andere over een marketinggerelateerd onderwerp)geven waarin grammatica, uitspraak en woordenschat correct worden toegepast.
Inhoud
De vier vaardigheden voor taalverwerving komen aan bod :
De studenten leren onder andere zakenbrieven en mails te schrijven.
Studenten worden verondersteld de spel- en grammaticaregels correct toe te kunnen passen. We behandelen in de klas de modals, de phrasal verbs en werken rond taalinterferentie (false friends).
Studenten breiden hun woordenschatkennis uit door zelf teksten op te zoeken en te verwerken en door een aantal hoofdstukken uit Professional English in Use Marketing (Farrall and Lindsley) zelf te verwerken (zelfstudie).
Studenten luisteren naar en lezen een aantal teksten in verband met het vakgebied.
Studenten houden een presentatie over een marketinggerelateerd onderwerp, kunnen in een onberispelijke taal negotiëren, discussiëren en telefoneren.
Op Toledo worden een aantal teksten, documenten aangeboden die moeten verwerkt worden in zelfstudie.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Professional English in Use Marketing
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Het schrijven wordt geëvalueerd met tussentijdse evaluatie, samen met bepaalde grammatica-oefeningen (language exercises) en woordenschatoefeningen die de student verwerkt in zelfstudie. Op het mondeling examen wordt de samenvatting van de zelfgekozen vakliteratuur voorgesteld. Verder zijn er nog inhoudsvragen over de leerstof. Er is ook een vraag waarvoor geen voorbereidingstijd gegeven wordt, nl. een simulatie van een jobinterview.
De student moet zijn credit behaald hebben voor ENGELS 2 alvorens deel te kunnen nemen aan ENGELS 3.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 100% | |