Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (BLM)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_3525 |
4 |
120 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Oefensessie
- Werkcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1, Engels 2 (BLM)
De begincompetenties worden binnen het Europees taalniveau B1 à B2 gesitueerd.
Eindcompetentie
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europees taalniveau B2 gesitueerd.
1 Informatiebeheerder
1.1. De student zoekt zelfstandig Engelse vak- of onderwerp-gerelateerde teksten en beoordeelt deze op hun betrouwbaarheid en relevantie.
1.2. De student zoekt zelfstandig informatie over een zelfgekozen topic i.v.m. culturele verschillen USA - UK op, synthetiseert, verwerkt en presenteert.
1.3. De student begrijpt teksten voor native speakers en kan een Engelstalige film/programma zonder ondertiteling verstaan.
1.4. De student begrijpt standpunten van tekstschrijvers of cineasten en kan deze kritisch analyseren. De student begrijpt Engelstalige vakliteratuur en Engelstalige documenten.
2 Communicator
2.1. De student onderhandelt in het Engels in gesimuleerde rollenspellen en overtuigt in een verkoopsgesprek en sollicitatiegesprek. Hij drukt op een genuanceerde manier en in een correcte taal zijn standpunt uit en argumenteert. Hij spreekt helder en vlot.
2.2. De student past zijn taalregister aan aan de situatie en aan de klant. Hij kent het verschil tussen formele en informele taal. Hij hanteert een formele taal bij het schrijven en beantwoorden van klachtenbrieven. Hij structureert zijn boodschap logisch. Hij kent ook de culturele verschillen tussen Europa, de UK en de USA.
2.3. De student hanteert een correcte Engelse taal in brieven en E-mails in een beroepsspecifieke context.
2.4. De student verwerkt zelfstandig Engelse beroepsspecifieke terminologie. Hij begrijpt correspondentie, verslagen en vakliteratuur. Hij gebruikt deze terminologie ook actief.
Inhoud
Lezen en beroepsspecifieke woordenschat: beroepsgerichte teksten en oefeningen (zelfstudie met feedback in klas) en teksten i.v.m. de cultuur van de Engelstalige wereld (USA, Groot-Britannië, Engels als wereldtaal). Studenten brengen ook zelf teksten over deze onderwerpen aan.
Schrijven: klachtenbrief, en -mails en een CV.
Spreken: Conversatieoefeningen, sollicitateren en verkoopsgesprek.
Luisteren: Engelstalige filmmateriaal (te bekijken zonder onderschriften). In de case studies worden de vier vaardigheden geïntegreerd ingeoefend.
De cursus Logistics English (met beroepsspecifieke teksten en woordenschat) en de powerpointpresentatie van A. Van Breedam moet verwerkt worden in zelfstudie.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Cambridge English for Job-Hunting
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | Details: zie Toledo | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 60% | Bij het mondeling examen is er één vraag waarvoor geen voorbereidingstijd gegeven wordt, nl. solliciteren.
Meebrengen op examen: CV en zelfgekozen tekst i.v.m. de cursus. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 40% | zie Toledo | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 60% | Bij het mondeling examen is er één vraag waarvoor geen voorbereidingstijd gegeven wordt, nl. solliciteren.
Meebrengen op examen: CV en zelfgekozen tekst i.v.m. cursus. |