Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (BIO)
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_3654 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1 en Engels 2
Eindcompetentie
BM_AC_02 | BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student zoekt zelfstandig Engelse vak- of onderwerp-gerelateerde teksten en beoordeelt deze op hun betrouwbaarheid en relevantie. De student begrijpt Engelstalige vakliteratuur. Hij kan daarbij nieuwe woorden begrijpen vanuit de context. De student onderhandelt in het Engels en overtuigt in een face-to-face gesprek De student past zijn taalregister aan de situatie aan. Hij kent het verschil tussen formele en informele Engelse taal. Hij hanteert een formele taal bij het schrijven van samenvattingen. De student communiceert mondeling en schriftelijk op een genuanceerde manier en in een correcte taal een persoonlijk standpunt. Hij argumenteert daarbij in correct Engels. De student denkt na over ethische en maatschappelijke vragen en neemt hierbij een beredeneerd standpunt in. De student geeft een presentatie over een hot topic in international business, stelt een woordenschatlijst op en leidt een discussieronde. De student scherpt zijn kennis van woordenschat en grammatica gedeeltelijk op zelfstandige basis aan.
Inhoud
Luisteren: Studenten leren onder meer Engelse teksten, audio en videomateriaal i.v.m. de wereld van internationaal ondernemen begrijpen en breiden hun Engels business-jargon uit.
Lezen en schrijven: Ze lezen ook zelfstandig een aantal teksten, vatten deze samen en maken een kwaliteitsvolle ‘glossary list’ op.
Spreken: Ze oefenen spreekvaardigheid in een uitgewerkte spreekopdracht met glossary list en discussieronde. Studenten geven een presentatie over een ‘hot topic’ in de internationale ondernemingswereld.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Het schrijven wordt geëvalueerd met tussentijdse evaluatie, samen met bepaalde grammatica-oefeningen (language exercises) en woordenschatoefeningen die de student verwerkt in zelfstudie.
Op het mondeling examen wordt de samenvatting van de zelfgekozen vakliteratuur voorgesteld. Verder zijn er nog inhoudsvragen over de leerstof.
Er is ook een vraag waarvoor geen voorbereidingstijd gegeven wordt, nl. een simulatie van een jobinterview.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 60% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |