Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Marketingcommunicatie


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_888
Studiepunten 6 Studietijd 180 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Van Damme Ann

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege
  • Groepswerk

Begincompetentie

Eindcompetenties opleidingsonderdeel 'Bedrijfsmanagement'

Eindcompetentie

BIO_03BIO_03 - Een strategisch communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen.Elementair niveau
BM_AC_02BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Doorgroeiniveau
BM_AC_03BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerkenDoorgroeiniveau
BM_AC_06BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Doorgroeiniveau
BM_AC_09BM_AC_09 - Initiatief nemen.Doorgroeiniveau
BM_BMA_06BM_BMA_06. Communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen.Elementair niveau

Leerresultaten

De student kan een Marketing Communicatieplan opstellen in verschillende stappen

De student begrijpt en kent het vak jargon ivm marketingcommunicatiebeleid

De student kan op een kritische en adequate manier communicateiecampagnes beoordelen en bespreken

De student kan op een efficiente manier cases bespreken in groepsverband

De student kan een kwaliteitsvolle redenering opbouwen


Inhoud

Het vak “Marketing Communicatie” omvat een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van Marketing Communicatie. De inhoud van het vak is als volgt opgevat: • Introductie : geïntegreerde communicatie & merkenbeleid • Hoe werkt communicatie ? Een kritische analyse van verschillende theoretische modellen. • Het opstellen van een Marketing Communicatie plan: • Marcom doelgroepen bepalen • Marcom doelstellingen bepalen • 0pstellen van een Marcom budget • Het samenstellen van de Marcom mix: * Reclame & Mediaplanning * Reclame onderzoek * Public Relations * Sponsoring * Verkooppromoties * Direct Marketing * Winkelcommunicatie * Vakbeurzen * Persoonlijke verkoop * E-communicatie *Internationale communicatie

Cases worden beschikbaar gesteld via Toledo.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Marketingcommunicatie

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

1e examenkans: De exacte modaliteiten inzake planning, inhoud en evaluatie van de opdrachten worden door de docent via een apart briefingdocument aan de student overhandigd tijdens het academiejaar.
Van de studenten wordt ook een actieve deelname aan het congres van "Stichting Marketing" verwacht.

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%