Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Marketingcommunicatie
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_888 |
6 |
180 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties opleidingsonderdeel 'Bedrijfsmanagement'
Eindcompetentie
BIO_03 | BIO_03 - Een strategisch communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen. | Elementair niveau |
BM_AC_02 | BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_09 | BM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
BM_BMA_06 | BM_BMA_06. Communicatiebeleid uitwerken en mee bepalen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student kan een Marketing Communicatieplan opstellen in verschillende stappen
De student begrijpt en kent het vak jargon ivm marketingcommunicatiebeleid
De student kan op een kritische en adequate manier communicateiecampagnes beoordelen en bespreken
De student kan op een efficiente manier cases bespreken in groepsverband
De student kan een kwaliteitsvolle redenering opbouwen
Inhoud
Het vak “Marketing Communicatie” omvat een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van Marketing Communicatie. De inhoud van het vak is als volgt opgevat: • Introductie : geïntegreerde communicatie & merkenbeleid • Hoe werkt communicatie ? Een kritische analyse van verschillende theoretische modellen. • Het opstellen van een Marketing Communicatie plan: • Marcom doelgroepen bepalen • Marcom doelstellingen bepalen • 0pstellen van een Marcom budget • Het samenstellen van de Marcom mix: * Reclame & Mediaplanning * Reclame onderzoek * Public Relations * Sponsoring * Verkooppromoties * Direct Marketing * Winkelcommunicatie * Vakbeurzen * Persoonlijke verkoop * E-communicatie *Internationale communicatie
Cases worden beschikbaar gesteld via Toledo.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
1e examenkans: De exacte modaliteiten inzake planning, inhoud en evaluatie van de opdrachten worden door de docent via een apart briefingdocument aan de student overhandigd tijdens het academiejaar.
Van de studenten wordt ook een actieve deelname aan het congres van "Stichting Marketing" verwacht.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |