Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Frans 2
Bachelor in het bedrijfsmanagement |
2010-11 |
nvt |
BM_2649 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Gobien Kristel
- Michiels Martine
- Planchar Chantal
- D'haeyere Ilse
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Frans 1
Begrijpen - Luisteren B1
Begrijpen - Lezen B1
Spreken - productie A2
Spreken - interactie A2
Schrijven A2
Eindcompetentie
BM_AC_01 | BM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_02 | BM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_03 | BM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De student voert op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken. Hij heeft aandacht voor de morfologie van de Franse taal en past de eerder verworven grammaticale theorie toe.
De student begrijpt uiteenzettingen over vertrouwde onderwerpen uit de actualiteit of de werkomgeving. Hij begrijpt tevens beroepsgerelateerde instructies/woordenschat in min of meer duidelijk gesproken standaardtaal.
De student telefoneert in basissituaties, stelt een presentatie op en brengt ze voorHij voert de taken uit met aandacht voor correctheid en volledigheid. Hij kijkt alle taken grondig na wat spelling en taal betreft en gebruikt daarvoor de nodige hulpmiddelen.
De student toont dat hij beschikt over een aanvaardbare kennis van spelling, grammatica en woordenschat.
Inhoud
De studenten maken "Explio-le téléphone" zelfstandig (on line telefoon-oefeningen).
We werken aan spreekvaardigheid met rollenspelen. We gebruiken de professionele situaties (rekening openen, klachten behandelen ...uit het handboek Objectif Express) Via deze geintegreerde methode komen de praktische bedrijfscompetenties aan bod : e-mails schrijven, luisteroefeningen, begrijpen van tekstfragmenten enz.
Op Toledo zijn er teksten voor leesvaardigheid en uitgangspunt van conversatie.
De studenten geven in groepjes een presentatie. (bij voorkeur media-ondersteund)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Objectif express 1 - livre de l'élève (+CD)
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
- Explio digitaal werkboek Frans Téléphoner
Evaluatie
Tussentijdse evaluatie
Indien de student slaagt voor de tussentijdse evaluatie "telefoonjargon" , dan verwerft de student automatisch 2 van de 20 punten. (= 10 %) De student is geslaagd voor deze tussentijdse evaluatie indien hij/zij 70% haalt.
Indien de student niet slaagt voor deze tussentijdse evaluatie, dan krijgt de student een 0 voor deze tussentijdse evaluatie (m.a.w. 0/2).
De student geeft een mondelinge presentatie over een zelfgekozen thema (10 %).
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 80% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 20% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |