Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Engels 1


Opleiding Bachelor in het bedrijfsmanagement Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer BM_2637
Studiepunten 4 Studietijd 120 uur
Opleidingsfase Eerste Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Jacobs Greet
  • Van Daele Karin
  • Moonen Nathalie

Onderwijstaal

  • Engels
  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Werkcollege

Begincompetentie

Eindtermen secundair onderwijs



Begrijpen luisteren: B1

Begrijpen lezen: B2

Spreken productie: B1

Spreken interactie: A2-B1

Schrijven: A2-B1

Eindcompetentie

BM_AC_04BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
BM_AC_05BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Doorgroeiniveau
BM_AC_05.1BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
BM_AC_05.2BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
BM_AC_10BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Elementair niveau

Leerresultaten

De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau als volgt  gesitueerd:

Begrijpen luisteren: B2

Begrijpen lezen: B2

Spreken productie: B2

Spreken interactie: B1

Schrijven/ B1



- De student verzamelt onder begeleiding gegevens in het Engels, analyseert, structureert en synthetiseert deze informatie en presenteert zijn of haar bevindingen eventueel met de hulp van audio-visuele middelen. [presentatie]

- De student stelt vragen en verstrekt informatie in een gesprek of aan de telefoon. [socializing, telephoning, unit 8]

- De student maakt een onderscheid tussen een formeel en een informeel taalregister en tracht rekening te houden met culturele verschillen. [socializing, telephoning]

- De student neemt constructief deel aan vergaderingen. [unit 16]

- De student hanteert een steeds grotere woordenschat zakelijk Engels.

- De student werkt zelfstandig en is in staat zijn of haar eigen functioneren te evalueren en bij te sturen. [evaluatie van presentatie, zelfcorrectie in talenpracticum, zelfstudie spelling, zelfstudie grammatica]

- Wanneer nodig doet de student een beroep op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te behalen: vb. vragen stellen in de klas; overleggen met medestudenten; raadplegen van woordenboeken; gebruiken van spellingscontrole; opzoeken op het Internet.[presentatie; schrijfoefeningen]

- Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de student aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling; intonatie en indeling (structuur).[spreek- en schrijfoefeningen]

Inhoud

- Spelling

- Grammatica

- Brook-Hart, G. (2006). Business Benchmark Upper Intermediate Student’s Book BEC Vantage edition (24 units). Cambridge: Cambridge University Press. (ISBN-13 978-0-521-67116-3) 24 units gegroepeerd in 6 delen: Human resources; Marketing, Starting new business activities, Business travel, New technologies, information and change; Customer relations. Het boek biedt naast woordenschat en grammatica (Language work)zowel lees- en luisteroefeningen als spreek- en schrijfoefeningen.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Business Benchmark Upperintermediate Bec Vantage Edition

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

1ste examenkans - 1ste of 2de examenperiode (sommige groepen hebben dit opleidingsonderdeel in het eerste semester, andere hebben het in het tweede semester)

Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen50%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen50%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen50%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Schriftelijk examen50%