Hoofdpagina | Bachelor in de toegepaste audiovisuele communicatie
Regie
Bachelor in de toegepaste audiovisuele communicatie |
2010-11 |
nvt |
BATAC_64 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
De eindtermen van het behaalde bachelor-of masterdiploma.
Eindcompetentie
BATAC_01 | BATAC_01 - Inzicht hebben in de verschillende fasen van het audiovisueel productieproces | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BATAC_03 | BATAC_03 - Beschikken over voldoende creatieve feeling. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BATAC_04 | BATAC_04 - Het audiovisueel product een narratief fundament meegeven | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De student leert zijn verhaal te vertalen naar de juiste vorm voor een bepaalde doelgroep, rekening houdend met het gekozen medium.
Hij kent de woordenschat en grammatica van de bewegende beeldtaal en kan die toepassen.
Op het einde van de rit kan de student door ontleding van en discussie over enkele televisiefilosofische begrippen (begrijpbaarheid, artistieke vrijheid, creativiteit, rendabiliteit en evolutie van de beeldtaal) zijn eigen producten beter evalueren en remediëren waar nodig.
Inhoud
- Theoretische en praktische analyse van het verschijnsel audiovisuele communicatie;
- Theoretische en praktische analyse van de audiovisuele taal: het voacabularium en de grammatica;
- Grondige ontleding en studie van het toepassingsveld van alle audiovisuele werkinstrumenten: de audiovisuele middelen (opnamefaciliteiten, montagefaciliteiten, sonorisatiefaciliteiten, grafische faciliteiten), de onderwerpen (personen, decors, locaties, voorwerpen) en de medewerkers.
- Studie van de basisregels van audiovisuele communicatie (beeldcompositie, dieptesuggestie, beweging, opeenvolging van shots, de as, continuïteit);
- Ontleding van en discussie over enkele televisie-filosofische begrippen (begrijpbaarheid, artistieke vrijheid, creativiteit, rendabiliteit en evolutie van de beeldtaal).
- Draaiboekoefeningen, zowel voor mono- als voor multicamera.
- Analyse van bestaande en eigen producten.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Tussentijdse evaluatie | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | |