Hoofdpagina | Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs
Spelenderwijs de hoeken in 2: atelier
Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs |
2010-11 |
nvt |
BALKO_4518 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Coorevits Sarah
- Marit Kirsten
- Schellens Tessa
- Loyens Sandra
- Op de beeck Kim
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
BALKO_03 | BALKO_03 - Functioneel geheel 3 - De leraar als inhoudelijk expert | Opleidingsfase 1 |
BALKO_03.1 | BALKO_03.1 - Beschikken over vaardigheden om gericht en kritisch informatiebronnen te raadplegen om zo recente evoluties in verband met inhouden en vaardigheden uit de verschillende ontwikkelingsgebieden te volgen | Opleidingsfase 1 |
BALKO_03.2 | BALKO_03.2 - Vanuit de ervaringsgerichte opvoedingsvisie de verworven kennis en nieuwe inzichten aanwenden in het pedagogisch en didactisch handelen | Opleidingsfase 1 |
Leerresultaten
Functioneel geheel 3: leraar als inhoudelijke expert
3.1 Beschikken over vaardigheden om gericht en kritisch informatiebronnen te raadplegen en informatie te verwerken met betrekking tot de leerstof van de leerdomeinen van PJ1.
3.2 De leerinhouden en de didactiek van de leerdomeinen gebruiken bij het voorbereiden van stage.
Inhoud
In 'op weg naar inhoudelijk expert 2: atelier' werken we de inhouden vanuit de verschillende leerdomeinen (wiskundige initiatie, lichamelijke opvoeding, beeldopvoeding, muzikale opvoeding, wereldoriëntatie, Nederlands)geïntegreerd uit in een aantal opdrachten.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | alle opdrachten moeten worden afgegeven anders worden er geen punten gegeven | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | alle opdrachten moeten worden afgegeven, anders worden er geen punten gegeven. |