Hoofdpagina | Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs
Onderwegwijs 2: Wegwijzer
Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs |
2010-11 |
nvt |
BALKO_3794 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Maeseele Marie-Paule
- Teunissen Els
- Van Malderen Bernadette
- Belde Isabelle
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Groepswerk
- Werkcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs.
Eindcompetentie
BALKO_01 | BALKO_01 - Functioneel geheel - De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen | Opleidingsfase 1 |
BALKO_01.1 | BALKO_01.1 - De ervaringsgerichte indicatoren voor goed kleuteronderwijs (betrokkenheid en welbevinden) gebruiken bij het opzetten, verantwoorden en evalueren van het eigen onderwijs. | Opleidingsfase 1 |
BALKO_01.3 | BALKO_01.3 - Breed observeren met het oog op het creëren van ontwikkelingsbevorderende leeromgevingen die reële kansen tot betrokkenheid en succesbeleving bieden. | Opleidingsfase 1 |
BALKO_03.2 | BALKO_03.2 - Vanuit de ervaringsgerichte opvoedingsvisie de verworven kennis en nieuwe inzichten aanwenden in het pedagogisch en didactisch handelen | Opleidingsfase 1 |
Leerresultaten
1: begeleider :
kennen van de basiscompetenties voor een leraar kleuteronderwijs en deze illustreren voor het werkveld
kennen van oorsprong en bedoeling van ontwikkelingsdoelen, ontwikkelingsaspecten en leerplandoelen.
kennis nemen van de ervaringsgerichte opvoedingsvisie
betrokkenheid kunnen meten
breed observeren illustreren.
Inhoud
Visie op leren en ontwikkelen
Ontwikkelingsdoelen en ontwikkelingsaspecten
Basiscompetenties
Observeren
Breed observeren
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Evaluatie
specifieke evaluatievoorwaarden: zie moduleboek
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | Specifieke evaluatievoorwaarden: zie moduleboek. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | Specifieke evaluatievoorwaarden: zie moduleboek. |