Leerresultaten
1A. Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen. 1.1.De student verzamelt voor een complexere opdracht de vereiste, eventueel meertalige gegevens efficïënt via het internet en onderkent welke bronnen betrouwbaar en relevant zijn. Hij interpreteert welke informatie essentieel is in functie van de opdracht. 1.1.De student verzamelt vanuit verschillende bronnen terminologie binnen een afgebakend domein. 1.3.De student verwerkt de opgezochte gegevens, terminologie tot direct bruikbare informatie voor zichzelf en voor anderen. Hij analyseert, structureert, synthetiseert, rapporteert en presenteert deze informatie met de gepaste software. 1.5.De student laat de verwerkte informatie op een professionele en klantgerichte manier doorstromen naar anderen en volgt die doorstroming op.
2A. Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig. 2.2., 2.3.De student voert externe gesprekken, vóór het project gestuurd door de docent met expliciete instructie en tijdens het project nog in beperkte mate begeleid. Hij houdt overtuigende gesprekken en onderhandelt met externen, presenteert zijn bevindingen op een overtuigende manier. 2.3.De student presenteert zonder spreekschema voor het eigen management en voor een derde partij. De presentatie getuigt van commerciële feeling en inzicht in de belangen van de verschillende betrokken partijen die in het publiek zitten.
3A. Als organisator/coördinator kan de jonge professional volgens de basisregels van projectmanagement en eventmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht analyseren en planmatig aanpakken en oplossen. 3B. Hij kan daarvoor werkbare procedures opstellen: voor zichzelf, voor medewerkers, voor de leidinggevende en op die manier ook het doelgerichte, planmatige handelen bij anderen bevorderen. 3C. De jonge professional kan zijn werk in tijd plannen, prioriteiten stellen, deadlines halen, ook als hij onder (zware) stress staat. 3.1.De student ondersteunt een organisatie van een evenement. 3.1.De student pakt het project zelfstandig aan volgens de basisregels van project- en eventmanagement. 3.1.De student plant de deelopdrachten van het project op basis van de tussentijdse deadlines die hem worden opgelegd. De student heeft vooraf duidelijk zicht op de hele opdracht, zodat zijn planning niet door onvoorziene opdrachten wordt verstoord. De student gaat hierbij goed met stress om. 3.2. De student beheert zijn eigen agenda op een accurate en gepaste manier en stemt zijn eigen agenda af op die van zijn medewerkers in het project. 3.3. De student organiseert zijn eigen vergaderingen: van voorbereiding over logistieke ondersteuning tot opvolging ervan.
4A. Als beleidsadviseur/ondernemer kan de jonge professional de visie, strategie van het management begrijpen, de draagwijdte ervan vatten zodat hij de implementatie ervan adequaat kan ondersteunen. 4B. Hij kan een advies formuleren en verantwoorden op basis van beroepsgebonden informatie en zo bijdragen tot de beleidsvoering. 4.1.De student werkt zich in de bedrijfsfilosofie van een bedrijf in en houdt rekening met de waarden van dat bedrijf, wanneer hij een evenement uitwerkt. Hij communiceert altijd vanuit de vooropgestelde bedrijfswaarden. 4.3.De student werkt een evenement uit dat past binnen de bedrijfsfilosofie. 4.4.De student denkt en handelt klantgericht.
5A. Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering. 5B. Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen een bijdrage leveren tot het verbeteren van de kwaliteit van zijn beroepsomgeving. 5.1., 5.3.De student is accuraat en staat kritisch tegenover zijn eigen werk en dat van teamleden: hij communiceert in alle mondelinge en schriftelijke genres duidelijk, correct (spelling, stijl, woordenschat), aantrekkelijk, gestructureerd en gepast met doel en doelgroep voor ogen en bewaakt dit voortdurend. 5.8.De student vat volledig zelfstandig een taak aan, werkt ze af en rapporteert erover. 5.8.De student bepaalt in grote mate zelf hoeveel tijd hij besteedt aan de opdrachten en welke kwaliteit hij wil bereiken. 5.9.De student voert taken uit met aandacht voor alle deelelementen, hoe klein ook, zodat hij een hoge mate van correctheid en volledigheid in gegevens en procedures bereikt. De student past zijn werk aan na feedback. 5.10.De student leeft zich voldoende in de verschillende stakeholders van het bedrijf in, zodat hij op een adequate manier met hen kan communiceren.
Inhoud
Inhoud Evenementen plannen met behulp van MS Project. Het programma MS Project wordt volledig behandeld. We werken met Project 2007.
Theoretische onderbouw voor praktische organisatie en uitvoering eigen event 1. Opstart: - Doelstelling bepalen - Doelgroep bepalen - Event als onderdeel van marketing en corporate communicatiestrategie 2. Invulling programma: - creatief proces - bepaling datum, locatie, sfeer - opbouw programma - zelf organiseren of uitbesteden - partners? - Financiële haalbaarheid 3. Programma keuze en definitieve invulling - Communicatie & drukwerk - Inrichting locatie - Catering - Entertainment & sprekers - Audiovisuele voorzieningen - Vervoer - Beveiliging - Verzekering & vergunningen - Pers 4. De uitvoering - Draaiboek - Checklist voor uitvoering 5. Afwikkeling & evaluatie
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Zakelijke en publieksevenementen
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Praktisch event uitwerken:
- stappenplan (zakelijk rapport) op basis van de theoretische onderbouw eventmanagement
- planning in MS Project met timing en draaiboek
- presentatie
Mondelinge verdediging in januari (examens)
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |