Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Webtechnologie 4


Opleiding Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer AIM_2754
Studiepunten 4 Studietijd 120 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Aerts Karina

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Groepswerk
  • Oefensessie
  • Werkcollege
  • Zelfstudie

Begincompetentie

eindcompetenties van Webtechnologie 1

eindcompetenties van Inleiding tot Objectgeoriënteerd programmeren

Eindcompetentie

IM_AC_01IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Doorgroeiniveau
IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Integratieniveau
IM_AC_08IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMS_10IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen.Integratieniveau

Leerresultaten

De student vertaalt een functioneel ontwerp naar een flex-applicatie, en houdt daarbij rekening met de informatie-architectuur.

De student maakt hiervoor gebruik van de aangereikte bronnen, en neemt initiatief om andere externe bronnen te raadplegen.

De student kent de best practices aangaande de applicatie-architectuur van een RMA en kan deze toepassen op basis van het flex-framework.

De student kan de theorie van objectgeoriënteerd programmeren toepassen in flex-builder: werken met classes, objecten, methodes.





Inhoud

- kennismaking Flex framework;

- MXML en AScript;

- werken met de basiscomponenten: tekst, beeld, knoppen, tabellen, formulieren, ... gebruiken van containers

- datatoevoer in een flex interface, via XML, via webservices.


Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Flash Builder 4 and Flex 4 Bible

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

De student bouwt een volledige "rich internet applicatie" en past daarin de principes van usability engineering toe.

Op het mondeling examen worden het verloop van de opdracht en de resultaten besproken en geëvalueerd.

De student wordt ook beoordeeld op attitude (stiptheid, planning, teamwerk, ...) en op de wijze waarop hij/zij kennis verwerkt en deelt met anderen.

Voor de tweede examenkans krijgt de student een opdracht in januari die vergelijkbaar is met de opdracht voor de eerste examenkans.

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen met computer100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100%