Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Webtechnologie 4
Avondopleiding - Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
AIM_2754 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Oefensessie
- Werkcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
eindcompetenties van Webtechnologie 1
eindcompetenties van Inleiding tot Objectgeoriënteerd programmeren
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_08 | IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student vertaalt een functioneel ontwerp naar een flex-applicatie, en houdt daarbij rekening met de informatie-architectuur.
De student maakt hiervoor gebruik van de aangereikte bronnen, en neemt initiatief om andere externe bronnen te raadplegen.
De student kent de best practices aangaande de applicatie-architectuur van een RMA en kan deze toepassen op basis van het flex-framework.
De student kan de theorie van objectgeoriënteerd programmeren toepassen in flex-builder: werken met classes, objecten, methodes.
Inhoud
- kennismaking Flex framework;
- MXML en AScript;
- werken met de basiscomponenten: tekst, beeld, knoppen, tabellen, formulieren, ... gebruiken van containers
- datatoevoer in een flex interface, via XML, via webservices.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Flash Builder 4 and Flex 4 Bible
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De student bouwt een volledige "rich internet applicatie" en past daarin de principes van usability engineering toe.
Op het mondeling examen worden het verloop van de opdracht en de resultaten besproken en geëvalueerd.
De student wordt ook beoordeeld op attitude (stiptheid, planning, teamwerk, ...) en op de wijze waarop hij/zij kennis verwerkt en deelt met anderen.
Voor de tweede examenkans krijgt de student een opdracht in januari die vergelijkbaar is met de opdracht voor de eerste examenkans.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen met computer | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |