Hoofdpagina | Bachelor in de interieurvormgeving
Projectatelier 1
21 | Ja |
1 | Enkel met het oog op behalen credit |
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs.
Eindcompetentie
Zie ook matrix algemene eindcompetenties (intranet).
- De student heeft zich verschillende ontwerpvaardigheden eigen gemaakt.
- De student kan een innovatief en logische denk- en ontwerpproces opbouwen en communiceren (manuele voorstellingstechnieken 2D en 3D).
- De student heeft oog voor een evenwichtige compositie, vormverhouding, textuur, kleur en materiaal (basis presentatievaardigheden).
Inhoud
IV/Kleur en vorm:
Aan de hand van verschillende opdrachten een ontwerpmethodiek aanleren, creatief om te gaan met een abstracte probleemstelling/programma van eisen (deelaspecten van wonen, trends en cultuur) en kritische ingesteldheid aanscherpen. Volgende items komen aan bod: analyseren, compositie, kleur en vorm, innovatie, ergonomie, organisatie, context, voorstelling, communicatie, 2D, 3D.
Waarnemend tekenen:
Oefeningen op het vrije hand tekenen van lijnoefeningen tot ruimtelijke volumes (perspectief).
Bouwkundig tekenen:
Oefeningen op projectie-, isometrie-, norm- en perspectieftekenen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | 100% | |