Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Suposupport


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar2Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Van Edom Peter

Onderwijsvorm

  • Groepswerk
  • Stage/praktijkoefening

Begincompetentie

Kennis van xhtml, css, Javascript, PHP, SQL en MySql.

Eindcompetentie


1. BEROEPSROL: INFORMATIEBEHEERDER
1.2 De jonge professional zet functionele specificaties om naar een praktische implementatie.
1.3 De jonge professional stelt functionele specificaties op en zet deze om in passende proces- en gegevensarchitecturen (= de ICT-architectuur).
1.5 De jonge professional vertaalt technische specificaties naar een procedureel of objectgeoriënteerd script.
1.7 De jonge professional maakt in een Client/Server omgeving een applicatie volgens een gescheiden lagenmodel (3-tier), d.w.z.:
- een user interface uitwerken en beoordelen met oog voor ergonomische, functionele en communicatieve aspecten,
- bedrijfslogica implementeren met technieken zoals serverside scripting en
- een databank construeren en aanspreken volgens de geldende regels.
1.10. De jonge professional wendt spontaan en exploratief nieuwe technieken en softwarepakketten aan binnen de beroepscontext.
1.11. De jonge professional onderkent de nodige maatregelen voor systeembeveiliging en past deze toe.

2. BEROEPSROL: COMMUNICATOR
2.1 De jonge professional communiceert vlot, durft vragen stellen, kan probleemoplossend denken en durft hulp inroepen bij het bespreken van een opdracht.
2.4 De jonge professional functioneert constructief in een (multicultureel, multidisciplinair) team, met respect voor de inbreng van de anderen.

3. BEROEPSROL: ORGANISATOR/COÖRDINATOR
3.B De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
3.2. De jonge professional onderscheidt hoofd- en bijzaken, en stelt op basis daarvan prioriteiten.

5. BEROEPSROL: KWALITEITSBEWAKER
5.A De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.4 De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.

Inhoud


Uitbouw en opvolging van het CMS van het cross-mediaal (print, radio, TV, internet) leerplatform, supo.

De studenten werken, in samenspraak met de supo-verantwoordelijken en onder intensieve begeleiding van de docent, de meest adequate oplossingen uit voor een reeks vooropgestelde technische problemen.
Doelstelling is dat de studenten van 'supo support' fungeren als technische back-up die ondersteuning biedt voor het leerbedrijf supo.
Zij maken hiervoor gebruik van een PHP en sql.

Elke student bevestigt zijn engagement voor de projecten waarvoor hij/zij verantwoordelijkheid draagt middels een 'voor akkoord' handtekening van de betreffende opdracht.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Uitrustings- en werkmateriaal

  • Toegepaste Software

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Opdrachten100%