Hoofdpagina | Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs
Zelfstandige stage
Docenten
- Van Loock Lieve
- Schotte Kathleen
Onderwijsvorm
Begincompetentie
beschikken over de eindcompetenties van didactische stage 4
Eindcompetentie
Zie doelenlijst: stagesyntheseformulier
Inhoud
De mentor is enkel een coach. De student voert de volledige taak van een klasleerkracht zelfstandig uit.
observatie /participatie
stagevoorbereiding
6 weken effectieve doestage in een tweede of derde graad (graad moet verschillend zijn van de graad van de stage met project) (ev. incl. 3 dagen tot 1 week openluchtklasstage)
Instapbegeleiding
Om de 14 dagen wordt door de mentor a.h.v. het stagesyntheseformulier schriftelijk tussentijds feedback gegeven. Aan het einde van de stage maakt de mentor het eindverslag a.h.v. hetzelfde stagesyntheseformulier.
Elke student krijgt minstens 1 bezoek van een docent van de hogeschool. Van elk bezoek wordt een verslag gemaakt voor het stagedossier. De student moet zelf contact nemen met de bezoekende docent(en) voor een nabespreking.
Er worden 5 leergroepmomenten gepland op dinsdganamiddagen waarin de student reflecteert op de stage vanuit het opleidingskader.
Het bepalen van het eindcijfer gebeurt op basis van het eindverslag van de mentor, zijn/haar voorstel tot eindcijfer en de verslagen van de bezoekende docent(en).
De tussentijdse stagesyntheseformulieren van de mentor kunnen het eindcijfer beïnvloeden.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Doorslaggevende criteria:
attitudes op de stageschool
mate van zelfsturing bij het vragen naar hulp en begeleiding op de hogeschool
eindcompetenties stage van het eerste programmajaar
vakinhoudelijke beheersing zoals tot uiting komt op lesvoorbereidingen, werkbladen, bordplannen, uiteenzettingen
reflectievaardigheden zoals tot uiting komt in de stageportfolio
groei (of het ontbreken ervan) in de stage
Eerste examenkans - deel 1 | Tweede examenperiode (juni) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |