Hoofdpagina | Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs
Scriptie
Docenten
- Van Muylder Elisabeth
- Verhoeven Anne
Onderwijsvorm
Eindcompetentie
Basiscompetenties Leraar lager Onderwijs
- Verworven kennis van 'Omgaan met en verwerken van informatie' uit programmajaar 1 verder uitdiepen.
- Vaardiger worden in een eigen gekozen facet / competentie van het leerkracht zijn.
- D.m.v. reflectie het eigen leerproces in kaart kunnen brengen en van daaruit acties ondernemen om te groeien in het leerkracht-zijn.
- Gericht informatie verzamelen en selecteren i.f.v. de eigen klas- en onderwijspraktijk.
- Kritische gerichtheid.
- Stipt zijn in het nakomen van afspraken met de promotors en derden uit het veld, de bibliotheek,….
- Het eindwerk zorgzaam afwerken wat betreft taalgebruik, lay-out en bronvermelding.
- Verantwoordelijkheid opnemen voor het eigen leerproces.
- Leergierig zijn.
- Bij eigen ontwikkeling gebruik maken van informatie van leerkrachten, mentoren en docenten (promotors).
- Bereidheid tonen om te leren uit eigen ervaring en die van anderen en om ervaringen en expertise uit te wisselen.
Inhoud
De scriptie in de opleiding tot leraar lager onderwijs beoogt het uitdiepen van een competentiedomein van de opleiding.
De student werkt hiervoor samen met een externe organisatie (een basisschool, een onderwijsondersteunende dienst,...)
De student wordt hierbij begeleid door een promotor vanuit de opleiding en een promotor vanuit de extterne organisatie.
Doelen
Verworven kennis in 'omgaan met en verwerken van informatie' verder uitdiepen.
Vaardiger worden in een eigen gekozen facet / competentie van het leerkracht zijn.
D.m.v. reflectie het eigen leerproces in kaart kunnen brengen en van daaruit acties ondernemen om te groeien in het leerkracht zijn.
Gericht informatie verzamelen en selecteren i.f.v. de eigen klas en onderwijspraktijk.
Kritische gerichtheid.
Stipt zijn in het nakomen van afspraken met de promotors en derden uit het veld, de bibliotheek,….
Het eindwerk zorgzaam afwerken wat betreft taalgebruik, lay out en bronvermelding.
Verantwoordelijkheid opnemen voor het eigen leerproces.
Leergierig zijn.
Bij eigen ontwikkeling gebruik maken van informatie van leerkrachten, mentoren en docenten (promotors).
Bereidheid tonen om te leren uit eigen ervaring en die van anderen en om ervaringen en expertise uit te wisselen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |