Begincompetentie
- een goed ruimtelijk inzicht
- gevoel voor kleur en compositie
Eindcompetentie
3.BEROEPSROL: ORGANISATOR/COÖRDINATOR
3.B. De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
3.3. De jonge professional maakt een werkplanning op en volgt deze ook effectief.
6.BEROEPSROL: CREATOR
6.C De jonge professional bedenkt en verwezenlijkt een concept voor een digitaal medium vanuit een eigen idee en visie, maar steeds in samenspraak met andere betrokken partijen.
6.2. De jonge professional past de principes van grafische vormgeving toe.
6.3. De jonge professional past de vormtaal van bewegend beeld toe.
6.4. De jonge professional verwoordt, verantwoordt, visualiseert en presenteert zijn ideeën en ontwerpen.
6.7. De jonge professional past technische formaten van audiovisuele materialen correct toe.
Inhoud
3D en animatie:
De student leert de belangrijkste technieken voor het modeleren en renderen van objecten en scènes.
De student leert de belangrijkste technieken, terminologie en toepassingen van 3D in een interactieve multimedia context.
De student leert de belangrijkste 3D animatie technieken en leert deze gericht toe te passen in een interactieve multimediale context.
Audiovisuele technieken:
De student leert de regels van montage van bewegend beeld (monteren van een videoclip met behulp van harde overgangen, wipes en transparanties, montage, synchronisatie, vaktermen (PAL, NTSC, ...), superimpose en transparantie, beeldgrootte, resolutie en beeldcompressie, beeldovergangen, gebruik van tekst, kleurschakeringen, audio, geavanceerde montagetechnieken, driepuntsbewerking, vierpuntsbewerking, split-edit, ripple delete, video-export, in- en outfaden van audio, audioclips synchroniseren met het beeld, importeren en invoegen van tekst en afbeeldingen in de video, superimposing, split-screen, toepassen en veranderen van transparancy keys, animatie effecten, filters, wijzigen van de kleurbalans, verwijderen van hinderlijke achtergrondgeluiden, compressie.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
3D en animatie
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Audiovisuele technieken
Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De studenten voeren een opdracht uit waarin ze de verworven competenties in 3D modeling, rendering van animatie's en video montage illustreren.
3D en animatie |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | De student krijgt een opdracht in juni en komt de uitvoering en het resultaat toelichten op het mondeling examen. | Audiovisuele technieken |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | De student krijgt een opdracht in juni en komt de uitvoering en het resultaat toelichten op het mondeling examen. |