Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Frans-Engels


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar3Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Vliegen Rita
  • D'haeyere Ilse
  • Opsomer Marius

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Oefensessie
  • Groepswerk
  • Zelfstudie

Begincompetentie

Frans 1 en 2
Engels 1 en 2

Eindcompetentie

COMMUNICATOR

2.A. De jonge professional communiceert omtrent een project zowel mondeling als schriftelijk, in het Engels en in het Frans, professioneel met alle betrokken partijen.
2.4. De jonge professional functioneert constructief in een (multicultureel, multidisciplinair) team, met respect voor de inbreng van de anderen.
2.5. De jonge professional communiceert in het Engels en in het Frans, zowel mondeling als schriftelijk, met medewerkers, klanten, opdrachtgevers, ...
2.6. De jonge professional documenteert beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen en communiceert deze zowel aan specialisten als aan leken (zowel schriftelijk als via een presentatie).

Concreet betekent dit:
De student drukt zich correct en succesvol uit bij het solliciteren i.e. hij schrijft een c.v. en een sollicitatiebrief en beantwoordt de typische vragen van een sollicitatiegesprek.
De student zoekt de vereiste informatie op, maakt de nodige syntheses van deze informatie of van aangeboden informatie en communiceert hierover gepast.



ORGANISATOR/COÖRDINATOR

3.B. De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.

3.2. De jonge professional onderscheidt hoofd- en bijzaken, en stelt op basis daarvan prioriteiten.
3.3. De jonge professional maakt een werkplanning op en volgt deze ook effectief.
3.4. De jonge professional leert efficiënt te blijven functioneren onder (redelijk) zware werkdruk.



KWALITEITSBEWAKER

5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.

5.3. De jonge professional bouwt een kwaliteitsvolle redenering, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten.
5.4. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
5.8. De jonge professional gaat discreet en ethisch om met informatie.


Inhoud

Interculturele communicatie, solliciteren, studieteksten en audiovisueel materiaal

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen80%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie20%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%