Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Inleiding tot Rich Media Applications


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar2Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Aerts Karina
  • Van den Eynde Mario

Onderwijsvorm

  • Werkcollege

Begincompetentie

- de eindcompetenties van Programmeren 1
- de eindcompetenties van Webtechnologie 1

Eindcompetentie

2. BEROEPSROL: COMMUNICATOR

2 B De jonge professional bepaalt voor een vooropgestelde boodschap en doelgroep de aangewezen communicatiekanalen en vormt daarvoor een geschikte communicatiestructuur.

3. BEROEPSROL: ORGANISATOR/COƖRDINATOR

3.B. De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.

5. BEROEPSROL: KWALITEITSBEWAKER

5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.

5.4. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
5.7. De jonge professional denkt ook lateraal (=breed).

6. BEROEPSROL: CREATOR

6.D De jonge professional structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat.

6.5. De jonge professional bedenkt en realiseert een visuele structuur vanuit het medium, in samenspraak met andere betrokken partijen en richt de visuele structuur op een welomlijnde doelgroep.
6.7. De jonge professional past technische formaten van audiovisuele materialen correct toe.

Inhoud

- positionering en ontstaan RIA
- technische context, FLEX - AIR en alternatieven
- Flex programmeeromgeving en MXML
- AS3 scriptingtaal en OOP

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100%