Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Objectgeoriënteerd programmeren


Studiepunten6Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar1Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Messens Anneliese
  • Van Goethem Anne

Onderwijsvorm

  • Oefensessie

Begincompetentie

Eindcompetenties Inleiding tot programmeren

Eindcompetentie

INFORMATIEBEHEERDER
Voor de rol van informatiebeheerder zijn dit (1.2, 1.3):
1. De jonge professional zet functionele specificaties om naar een praktische implementatie.
2. De jonge professional stelt functionele specificaties op en zet deze om in passende proces- en gegevensarchitecturen: basis.

Voor de rol van informatiebeheerder, is dit:
De student moet een UML-klassendiagram kunnen omzetten naar een JAVA-applicatie.


KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
Voor de rol van kwaliteitsbewaker zijn dit (5.4, 5.6):
1. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
2. De jonge professional spoort analytisch en gestructureerd de oorzaken van problemen op en stelt definitieve oplossingen voor.

Voor de rol van kwaliteitsbewaker, is dit:
De student heeft aandacht voor de juiste opbouw van klassen en bijhorende attributen en methods, en kan bijhorende testcases maken.


Inhoud

OBJECT-GEORIËNTEERD DENKEN:
Klasse, Object, Private en Public, Constructor, Encapsulation, Inheritance, Aggregation, Polymorfisme.
JAVA-TAAL:
Arrays, Strings, basis Swing, de bibliotheek van standaardklassen (collection-klassen), exception handling.
Voorbereiding op 3-tier model.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Schriftelijk examen met computer100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen met computer100%