Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Objectgeoriënteerd programmeren
Docenten
- Messens Anneliese
- Van Goethem Anne
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Inleiding tot programmeren
Eindcompetentie
INFORMATIEBEHEERDER
Voor de rol van informatiebeheerder zijn dit (1.2, 1.3):
1. De jonge professional zet functionele specificaties om naar een praktische implementatie.
2. De jonge professional stelt functionele specificaties op en zet deze om in passende proces- en gegevensarchitecturen: basis.
Voor de rol van informatiebeheerder, is dit:
De student moet een UML-klassendiagram kunnen omzetten naar een JAVA-applicatie.
KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
Voor de rol van kwaliteitsbewaker zijn dit (5.4, 5.6):
1. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
2. De jonge professional spoort analytisch en gestructureerd de oorzaken van problemen op en stelt definitieve oplossingen voor.
Voor de rol van kwaliteitsbewaker, is dit:
De student heeft aandacht voor de juiste opbouw van klassen en bijhorende attributen en methods, en kan bijhorende testcases maken.
Inhoud
OBJECT-GEORIËNTEERD DENKEN:
Klasse, Object, Private en Public, Constructor, Encapsulation, Inheritance, Aggregation, Polymorfisme.
JAVA-TAAL:
Arrays, Strings, basis Swing, de bibliotheek van standaardklassen (collection-klassen), exception handling.
Voorbereiding op 3-tier model.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen met computer | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |