Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Español 4 (vierde taal)
Docenten
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Hoorcollege
Begincompetentie
Eindcompetenties Vierde taal Spaans 3
Eindcompetentie
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.2a | Kan in bepaalde (beroepsgerelateerde) situaties een conversatie voeren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1.2b | Neemt (bij werkoverleg/vergaderingen) actief deel aan eenvoudige gesprekken over hem vertrouwde onderwerpen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1.2c | Wisselt eenvoudige informatie uit in face-to-facesituaties met klanten of telefonisch. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1.2d | Geeft aan de hand van slides een korte presentatie. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1.2f | Begrijpt uiteenzettingen over vertrouwde onderwerpen uit de actualiteit of de werkomgeving. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1.2g | Begrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat in min of meer duidelijk gesproken standaardtaal. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1.3e | Voert in allerlei situaties een gepaste conversatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3f | Wisselt complexere informatie uit face-to-facesituaties met klanten of telefonisch. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2.2b | Vindt de belangrijskte punten uit langere teksten over maatschappelijke en zakelijke onderwerpen wanneer deze geschreven zijn in een courante, gestructureerde taal. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2.2c | Stelt met behulp van een woordenboek brieven en e-mails op rond de meest voorkomende zaken in de dagelijkse beroepspraktijk, in formele en informele taal. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2.2e | Maakt zich de morfologie en grammatica van de taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis, verder eigen. | Doorgroeiniveau |
Inhoud
De cursus is inhoudelijk volledig geïntegreerd met de verschillende keuzetrajecten (practicum 3 TRM.)
De keuze van de thema's is gebaseerd op een evenwicht tussen uitgaand en receptief toerisme en de relevantie voor zoveel mogelijk verschillende jobs in de toeristische sector.
Mogelijke onderwerpen:
Turismo receptivo:
Alojamiento : hotels extremos/originales
El sector hotelero en España
Describir hoteles ( ubicación,infraestructura, servicios etc.)
Los Paradores de turismo
Campañas de promoción (Hoteles, aerolíneas,..)
etc.........
Turismo Emisor:
Transporte: El Aeropuerto:
describir el aeropuerto, documentos de viaje,Iberia, contacto con clientes etc.
Viajar en avión
Vacaciones por internet
Turismo sostenible
Incentivos
Lunas de miel
Cruceros
Turismo para grupos meta específicos ( solteros, gays,...)
Viajar en grupo o solo ?
Las companías de bajo coste( Ryanair, Vueling,…)
Nuevos destinos
etc...
Specifiek in het geïntegreerde uur krijgen de studenten een opdracht relevant voor hun afstudeertrayect
(binnen uitgaand of receptief toerisme). De aard van de opdracht is afhankelijk van het gekozen practicum.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Schriftelijk examen Basismodule. 60%
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Opdrachten Geïntegreerde module. Afhankelijk van welk practicum de student volgt, is deze opdracht een presentatie of een communicatie-oefening. 40%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Schriftelijk examen Basismodule. 60%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Opdrachten Geïntegreerde module. De opdracht voor het geïntegreerde uur is voor alle studenten een presentatie. 40%
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 60% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 40% | |