Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
English 3 for Tourism
Docenten
- De Neve Ann
- Krekels Katrijn
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Werkcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
- Eindcompetenties Engels 2 TRM
- Europees taalniveau B2
Eindcompetentie
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3a | Past de stijl aan het publiek aan (inclusief non-verbaal gedrag. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3b | Gebruikt beroepsspecifieke woordenschat. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3c | Drukt zich helder en vlot uit. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3d | Formuleert een boodschap logisch en gestructureerd. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3e | Voert in allerlei situaties een gepaste conversatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3f | Wisselt complexere informatie uit face-to-facesituaties met klanten of telefonisch. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3g | Nuanceert zijn mening in verschillende gesprekssituaties. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3i | Begrijpt bij discussies ook informele spreektaal. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3k | Notuleert bij vergaderingen rond complexere thema's. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2.2a | Begrijpt de informatie van standaardbrieven/e-mails en memo's met zakelijke inhoud. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2.3a | Begrijpt de meeste correspondentie, verslagen en vakliteratuur. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2.3f | Bouwt een gestructureerd verslag en/of adives op. | Integratieniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3a | Draagt actief bij tot een gemeenschappelijk resultaat. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3d | Heeft een open houding. | Integratieniveau |
Inhoud
- Basis:
Solliciteren: schriftelijk (sollicitatiebrief en cv) en mondeling (sollicitatiegesprek).
Vergaderen: mondeling (actief vergaderen volgens functie) en schriftelijk (verslag).
Woordenschatuitbreiding en fine-tuning spelling en grammatica.
Telefoneren en klachtenbehandeling: fine-tuning mondelinge aspecten.
- Geintegreerd:
De inhoud is nauw verweven met de inhoud van de verschillende keuzetrajecten (practicum) van Incoming en Outgoing Tourism. Afhankelijk van het practicum gaat het om een oefening in onderhandelen, een verkoopsgesprek, voorstelling van een nieuw product, een toeristisch bedrijf, contracten afsluiten etc.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans - eerste examenperiode (januari) - Engels basis: mondeling examen: 40%
Eerste examenkans - eerste examenperiode (januari) - Engels basis: tussentijdse evaluatie: 20%
Eerste examenkans - eerste examenperiode (januari) - Engels geïntegreerd: tussentijdse evaluatie: 40%
Tweede examenkans - derde examenperiode (augustus) - Engels basis: mondeling examen: 60%
Tweede examenkans - derde examenperiode (augustus) - Engels geïntegreerd: mondeling examen: 40%
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |