Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Français Touristique 3
Docenten
- De Neve Ann
- Polfliet Margot
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Frans 1 + Frans 2
Eindcompetentie
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04.2b | Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3b | Gebruikt beroepsspecifieke woordenschat. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3g | Nuanceert zijn mening in verschillende gesprekssituaties. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3i | Begrijpt bij discussies ook informele spreektaal. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2.2a | Begrijpt de informatie van standaardbrieven/e-mails en memo's met zakelijke inhoud. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2.3d | Begrijpt de emotionele lading in persoonlijke en zakelijke brieven en reageert hierop adequaat. | Integratieniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Elementair niveau |
TRM_AC_06.1d | Voert toegewezen opdrachten uit. | Elementair niveau |
TRM_AC_08 | TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
TRM_AC_08.1b | Probeert zelf een antwoord te geven op een vraag of een klacht. | Elementair niveau |
TRM_AC_08.2a | Helpt klanten op een vriendelijke en adequate manier verder. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_08.3b | Luistert actief. | Integratieniveau |
TRM_AC_10 | TRM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
TRM_AC_10.1c | Respecteert gemaakte afspraken. | Elementair niveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Doorgroeiniveau |
TRM_BS_01.1c | Heeft inzicht in de opbouw en het verloop van een verkoopgesprek. | Elementair niveau |
TRM_BS_01.2d | Voert een verkoopsgesprek. | Doorgroeiniveau |
Inhoud
La vente
La plainte
La négociation
Correspondance commerciale: le paiement + la plainte
Récapitulations de certains problèmes grammaticaux
Ex. d'écoute
Discussions classicales
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Mondeling examen 50%
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Tussentijdse evaluatie 50%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Mondeling examen 80%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Schriftelijk examen 20%
opmerking:
Voor de evaluatie van de Groepsdiscussies worden GEEN inhaalmomenten voorzien, zelfs als de student gewettigd afwezig is.
De student krijgt slechts een cijfer als hij aan minstens 4/5 van de groepsdiscussies deelneemt. Als dat niet het geval is, krijgt de student een 0 voor de Groepsdiscussies.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | |