Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement

English 1 for Tourism : Focus on UK and Ireland


Studiepunten5Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar1Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • marieke vandrepol

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege
  • Zelfstudie
  • Oefensessie
  • Groepswerk

Begincompetentie

Eindcompetenties Engels secundair onderwijs
Algemene competenties

Eindcompetentie

TRM_AC_01TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Integratieniveau
TRM_AC_01.1aWerkt volgens geldende principes.Elementair niveau
TRM_AC_01.1bLevert overzichtelijke documenten, berekeningen en gegevens af, zodat nazicht mogelijk is.Elementair niveau
TRM_AC_01.2aZoekt tijdig een alternatieve oplossing of aanpak indien blijkt dat de gekozen aanpak niet geschikt was.Doorgroeiniveau
TRM_AC_01.2bControleert het eigen werk.Doorgroeiniveau
TRM_AC_01.2cVerhoogt het werktempo, indien de omstandigheden dit vragen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_01.3aBlijft doelgericht functioneren in veranderde omstandigheden (mensen, middelen, doelen en procedures).Integratieniveau
TRM_AC_01.3cWerkt ook onder tijdsdruk zorgvuldig en nauwgezet met oog voor details en afwerking.Integratieniveau
TRM_AC_02TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Integratieniveau
TRM_AC_02.3aVerzamelt relevante informatie.Integratieniveau
TRM_AC_04TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren.Doorgroeiniveau
TRM_AC_04.1aAanvaardt feedback over eigen functioneren.Elementair niveau
TRM_AC_04.2aHerkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten.Doorgroeiniveau
TRM_AC_04.2bLuistert actief naar feedback en probeert ervan te leren.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.1aVoert routinematige interne en externe telefoongesprekken.Elementair niveau
TRM_AC_05.1.1bOnderhoudt in beperkte mate sociale contacten met collega's en bezoekers.Elementair niveau
TRM_AC_05.1.1cWisselt de meest voorkomende informatie, ook over cijfers, data en prijzen, uit.Elementair niveau
TRM_AC_05.1.1dGeeft eenvoudige instructies in alledaagse situaties.Elementair niveau
TRM_AC_05.1.1eNeemt notities bij routinematige (telefoon)gesprekken.Elementair niveau
TRM_AC_05.1.1fBegrijpt eenvoudige (beroepsgerelateerde) instructies in duidelijk gesproken standaardtaal.Elementair niveau
TRM_AC_05.1.2aKan in bepaalde (beroepsgerelateerde) situaties een conversatie voeren.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.2bNeemt (bij werkoverleg/vergaderingen) actief deel aan eenvoudige gesprekken over hem vertrouwde onderwerpen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.2cWisselt eenvoudige informatie uit in face-to-facesituaties met klanten of telefonisch.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.2dGeeft aan de hand van slides een korte presentatie.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.2eGeeft beroepsgerelateerde instructies.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.2fBegrijpt uiteenzettingen over vertrouwde onderwerpen uit de actualiteit of de werkomgeving.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.2gBegrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat in min of meer duidelijk gesproken standaardtaal.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1.2iIs zich bewust van specifieke interculturele verschillen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.2TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.2.1cStelt met behulp van standaardformuleringen en een woordenboek standaardbrieven en e-mails op, in formele en informele taal.Elementair niveau
TRM_AC_05.2.2aBegrijpt de informatie van standaardbrieven/e-mails en memo's met zakelijke inhoud.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.2.2bVindt de belangrijskte punten uit langere teksten over maatschappelijke en zakelijke onderwerpen wanneer deze geschreven zijn in een courante, gestructureerde taal.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.2.2cStelt met behulp van een woordenboek brieven en e-mails op rond de meest voorkomende zaken in de dagelijkse beroepspraktijk, in formele en informele taal.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.2.2eMaakt zich de morfologie en grammatica van de taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis, verder eigen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_06TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Integratieniveau
TRM_AC_06.2aPleegt overleg.Doorgroeiniveau
TRM_AC_06.2bSteunt de voorstellen van anderen en bouwt voort om tot een gezamenlijk resultaat te komen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_06.3aDraagt actief bij tot een gemeenschappelijk resultaat.Integratieniveau
TRM_AC_06.3bNeemt verantwoodelijkheid in het uitvoeren van gedelegeerde taken en/of voor het eigen deel van het teamwerk.Integratieniveau
TRM_AC_06.3cHoudt zich aan gezamenlijk genomen beslissingen ook als deze niet stroken met de persoonlijke mening.Integratieniveau
TRM_AC_06.3dHeeft een open houding.Integratieniveau
TRM_AC_11TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.Elementair niveau
TRM_AC_11.1aHeeft inzicht in situaties en contexten waarin men in de maatschappij met diversiteit wordt geconfronteerd.Elementair niveau
TRM_AC_11.1bHeeft inzicht in de principes van een duurzaam beleid en van duurzame bedrijfsvoering.Elementair niveau
TRM_AC_11.1cGaat zorgzaam om met mensen, middelen en omgeving.Elementair niveau
TRM_BS_01TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen.Elementair niveau
TRM_BS_01.1cHeeft inzicht in de opbouw en het verloop van een verkoopgesprek.Elementair niveau
TRM_BS_02TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen.Doorgroeiniveau
TRM_BS_02.1bHeeft kennis van de culturele eigenheid van een bestemming.Elementair niveau
TRM_BS_02.2bSpeelt de culturele eigenheid van een bestemming als troef in het toeristisch product uit.Doorgroeiniveau

Inhoud

Language:

reading - writing - listening - speaking

GRAMMAR
Grammar Review (self-study)

VOCABULARY AND TECHNIQUES
Vocabulary: Tourist Vocabulary and Skill Work,
Spelling,
Pronunciation Exercises,
translations and reading texts.

COMMUNICATION
Business communication , emails, reports
Socializing,
Telephone Conversations
Presenting/Describing a hotel, a destination, nature.

BACKGROUND to UK and Ireland

SUSTAINABILITY
Basic and general texts: sustainability

CAREER SKILLS AND KNOWLEDGE
( chapters in book)


Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Cursussen

  • Cursus

Handboeken

  • Tourism 2 Oxford English for Careers Student's Book

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Evaluatie

zie Evaluatie (L)

uitgebreide toelichting bij evaluatie in cursus

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen60%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Schriftelijk examen60%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie40%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Tussentijdse evaluatie40%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting100%