Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Chinees 4
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Chinees 3.
Eindcompetentie
De eindcompetenties worden binnen de Europese taalniveaus A1-A2 gesitueerd.
Communicator:
Voor eindcompetentie 2A:
2.1. De student gebruikt in de mate van het mogelijke zijn/haar kennis van het Chinees bij het leggen en onderhouden van interne en externe contacten, mondeling en schriftelijk, zowel van zichzelf als van de leidinggevende, rekening houdend met interculturele verschillen. Dit alles voornamelijk op relatieniveau.
2.2 De student voert op een gepaste manier een eenvoudig gesprek aan de telefoon in het Chinees, intern en extern, formeel en informeel.
2.2. De student uit eenvoudige klachten in het Chinees, intern en extern, formeel en informeel, rekening houdend met culturele verschillen, zoals het aspect 'gezicht'.
Kwaliteitsbewaker:
Voor eindcompetentie 5B:
5.3. De student evalueert het eigen functioneren kritisch stuurt en eventueel bij. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties. De student grijpt kansen om zich verder te ontwikkelen aan en selecteert zelf de te leren karakters.
5.6. De student schat in wanneer een beroep moet gedaan worden op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te halen: de student maakt gebruik van een Chinese tolk indien nodig.
5.10. De student levert een bijdrage tot de kwaliteit van relaties met alle betrokkenen in zijn beroepsomgeving, voornamelijk degenen met een Chinese achtergrond, doordat hij/zij de Chinese cultuur enigszins kent en zich daar gemakkelijker in inleeft. Vanuit zijn/haar beperkte kennis van het Chinees klaart hij/zij hier en daar een taal- of cultuurgerelateerd misverstand op.
Inhoud
1. Dokter.
2. Telefoneren.
3. Huren.
4. Om hulp vragen.
5. Uitnodigen.
6. Klachten en verontschuldigingen.
7. Feestdagen.
8. Uur.
Lessen 12-14 in het handboek (New Practical Chinese Reader 1).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Concise English-Chinese/Chinese-English Dictionary
- New Practical Chinese Reader 1 Textbook
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Het mondeling examen wordt niet vooraf gegaan door een schriftelijke voorbereiding.
Voor studenten die dit opleidingsonderdeel onder examencontract opnemen, geldt volgende evaluatiemethode:
Eerste examenkans - Eerste examenperiode: 50% mondeling, 50% schriftelijk
Tweede examenkans - Derde examenperiode: 50% mondeling, 50% schriftelijk
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 40% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 10% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | |