Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement

Consumentengedrag


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar2Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Verstynen Kristel

Onderwijsvorm

  • Groepswerk

Begincompetentie

Principes van de marketing

Eindcompetentie

Inhoud

DEEL 1. Consumentengedrag : introductie en afbakening
DEEL 2. De consument als individu.
De psychologische benadering van de consument.
Persoonlijkheid - levensstijl - motivatie - verwerken van informatie - leren - attitude
DEEL 3. De consument als lid van een groep.
De individuele consument wordt in verschillende groepen geplaatst. Sociale psychologie.
Invloeden van het gezin - vrienden - ... op het gedrag van de consument.
DEEL 4. De consument als lid van de maatschappij.
Hoe wordt de consument beïnvloed door zijn omgeving? Sociologie. Cultuur - trends.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Consumentengedrag als basis

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten30%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Schriftelijk examen70%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen100%