Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Ethische reflectie
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Geen.
Eindcompetentie
Een bijdrage kunnen leveren tot de kwaliteit van relaties met alle stakeholders van zijn beroepsomgeving doordat hij zich gemakkelijk kan inleven in de anderen en van daaruit klantgericht kan denken en handelen.
In een multicultureel team een constructieve inbreng hebben met respect voor de inbreng van anderen.
Ethische, deontologische of maatschappelijke vragen in zijn beroepscontext kunnen onderkennen en hierbij een beredeneerd standpunt kan innemen.
Inhoud
Ethiek :
Organisatie-ethiek : - Ethiek en organisatie. - Morele dilemma's : analyse en argumentatie - Internationaal ondernemen - Een ethisch verantwoord marketingbeleid -Diversiteit - Klantvriendelijkheid
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Evaluatie
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Opdrachten 100%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Mondeling examen. Voor ethiek wordt geen voorbereiding voorzien tijdens de 2de examenkans. 100%
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |