Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement

Workshops Angelsaksische en Franse culturen


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar1Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Haesaert Leen
  • Opsomer Suzanne

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege
  • Groepswerk
  • Werkcollege

Begincompetentie

Begincompetentie
Eindtermen Frans en Engels van het algemeen secundair en secundair technisch talenonderwijs.

Eindcompetentie

.A. Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiƫnt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen.
2.A. Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.
3.C. De jonge professional kan zijn werk in tijd plannen, prioriteiten stellen, deadlines halen, ook als hij onder (zware) stress staat.
5.A. Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.B. Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen een bijdrage leveren tot het verbeteren van de kwaliteit van zijn beroepsomgeving.
European level scale: luisteren B1; lezen B1-B2; spreken A2-B1; schrijven

Inhoud

Het taalproject richt zich op de Franse en Engelse taal en steunt op 4 grote pijlers:
- taal en communicatie
- taal en systeem
- taal en cultuur
- taal en bedrijf




Taal en communicatie
Studenten kunnen domeinspecifieke onderwerpen in de Franse en Engelse taal begrijpen, verwerken, structureren en/of vertalen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van online woordenboeken, persartikelen en andere multimedia bronnen.

Taal en systeem
Studenten kunnen verschillende taalregisters (formeel/informeel) onderscheiden en Franse en Engelse jongerentaal in specifieke domeinen van het leven oplijsten en verwerken.

Taal en cultuur
Studenten leren hoe cultuur en taal nauw samenhangen en bestuderen cultuurverschillen aan de hand van opzoekwerk over hedendaagse gerenommeerde figuren uit Franstalige en/of Engelstalige landen.

Taal en bedrijf
Studenten bestuderen het profiel van IRM aan de hand van Franstalige en/ of Engelstalige bronnen.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Portfolio 100%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) mondeling examen 100%

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Portfolio100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%