Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
International Project ACEEPT
Docenten
- Gielen Cecilia
- Brouns Lutgarde
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Algemeen eindtermen 1 TRM
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
TRM_AC_01.3a | Blijft doelgericht functioneren in veranderde omstandigheden (mensen, middelen, doelen en procedures). | Integratieniveau |
TRM_AC_01.3b | Bedenkt alternatieve ideeën, voorstellen, oplossingen en acties en werkt ze uit. | Integratieniveau |
TRM_AC_01.3c | Werkt ook onder tijdsdruk zorgvuldig en nauwgezet met oog voor details en afwerking. | Integratieniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02.3a | Verzamelt relevante informatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Integratieniveau |
TRM_AC_04.2a | Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3e | Voert in allerlei situaties een gepaste conversatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3i | Begrijpt bij discussies ook informele spreektaal. | Integratieniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3a | Draagt actief bij tot een gemeenschappelijk resultaat. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3b | Neemt verantwoodelijkheid in het uitvoeren van gedelegeerde taken en/of voor het eigen deel van het teamwerk. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3c | Houdt zich aan gezamenlijk genomen beslissingen ook als deze niet stroken met de persoonlijke mening. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3d | Heeft een open houding. | Integratieniveau |
TRM_AC_09 | TRM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
TRM_AC_09.3a | Ziet werk, problemen, kansen, oplossingen, alternatieven en onderneemt gepaste actie. | Integratieniveau |
TRM_AC_09.3b | Neemt uit eigen beweging verantwoordelijkheid op. | Integratieniveau |
TRM_AC_11 | TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Integratieniveau |
TRM_AC_11.3b | Houdt rekening met belangen en gevoeligheden van andere culturen. | Integratieniveau |
TRM_AC_11.3c | Gaat zorgzaam om met mensen, middelen en omgeving. | Integratieniveau |
Inhoud
1. Inschrijving ACEEPT OLOD:
Om organisatorische redenen heeft de internationale organisatie ACEEPT het maximum aantal studenten per deelnemend land vastgelegd op 12. De datum van inschrijving is bepalend voor deelname.
2. Voorbereiding ACEEPT week:
Increasing MICE Tourism by Using Art - Using Regional Distinctions to Increase Business Travel.
Onder begeleiding van Lut Brouns en Cecilia Gielen.
3. ACEEPT week:
Deelname aan het intensieve project ACEEPT van 22 - 28 November 30, 2009 in Duitsland. Deze intensieve week wordt georganiseerd door de Merkur International University of Applied Sciences Karlsruhe in Germany. De voertaal is het Engels. Tijdens de projectweek moet de student actief deelnemen aan de verschillende activiteiten: presentaties, bezoeken, informatieavonden. Dit gebeurt in een multi-culturele context.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
- Om organisatorische redenen heeft de internationale organisatie ACEEPT het maximum aantal studenten per deelnemend land vastgelegd op 12. De datum van inschrijving is bepalend voor deelname.
- Gezien de aard van het project is er voor dit OLOD geen tweede examenkans mogelijk.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 100% | - Voorbereiding van practicum en uitvoeren opdrachten, presentatie
- ACEEPT week: deelname in Zwitserland en afsluitende opdrachten |