TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
TRM_AC_01.2c | Verhoogt het werktempo, indien de omstandigheden dit vragen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_01.3c | Werkt ook onder tijdsdruk zorgvuldig en nauwgezet met oog voor details en afwerking. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_01.3d | Neemt beslissingen op basis van beperkte informatie. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
TRM_AC_02.3a | Verzamelt relevante informatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_02.3d | Komt tot een gefundeert oordeel rekening houden met consequenties. | Integratieniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Integratieniveau |
TRM_AC_04.3d | Stuurt eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten. | Integratieniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.2d | Geeft aan de hand van slides een korte presentatie. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1.3d | Formuleert een boodschap logisch en gestructureerd. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3f | Wisselt complexere informatie uit face-to-facesituaties met klanten of telefonisch. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3h | Begrijpt details bij briefing rond projecten. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3k | Notuleert bij vergaderingen rond complexere thema's. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2.3c | Vergelijkt verschillende informatie, schat in en analyseert. | Integratieniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3b | Neemt verantwoodelijkheid in het uitvoeren van gedelegeerde taken en/of voor het eigen deel van het teamwerk. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3c | Houdt zich aan gezamenlijk genomen beslissingen ook als deze niet stroken met de persoonlijke mening. | Integratieniveau |
TRM_AC_07 | TRM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Integratieniveau |
TRM_AC_07.3a | Geeft richtlijnen, aanwijzingen, suggesties, instructies aangaande uit te voeren taken. | Integratieniveau |
TRM_AC_08 | TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
TRM_AC_08.3b | Luistert actief. | Integratieniveau |
TRM_AC_11 | TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Integratieniveau |
TRM_AC_11.3b | Houdt rekening met belangen en gevoeligheden van andere culturen. | Integratieniveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Integratieniveau |
TRM_BS_01.2d | Voert een verkoopsgesprek. | Doorgroeiniveau |
TRM_BS_01.3a | Stelt een optimale keuze uit de verschillende toeristische producten voor. | Integratieniveau |
TRM_BS_02 | TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen. | Integratieniveau |
TRM_BS_02.3b | Onderhandelt en sluit een contract voor een toeristische product af. | Integratieniveau |
TRM_BS_03 | TRM_BS_03 - Toeristische processen managen. | Doorgroeiniveau |
TRM_BS_03.2c | Voert de boekhouding. | Doorgroeiniveau |
TRM_BS_04 | TRM_BS_04 - Toeristische processen ondersteunen. | Integratieniveau |
TRM_BS_04.3e | Luistert actief en onderneemt acties om de dienstverlening aan klanten te optimaliseren. | Integratieniveau |