TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_01.1a | Werkt volgens geldende principes. | Elementair niveau |
TRM_AC_01.1b | Levert overzichtelijke documenten, berekeningen en gegevens af, zodat nazicht mogelijk is. | Elementair niveau |
TRM_AC_01.2c | Verhoogt het werktempo, indien de omstandigheden dit vragen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
TRM_AC_02.1b | Verzamelt informatie over de achtergronden en oorzaken. | Elementair niveau |
TRM_AC_02.1c | Maakt dudielijk onderscheid tussen hoofd- en bijzaken bij het analyseren van een vraagstuk/case. | Elementair niveau |
TRM_AC_02.1d | Omschrijft de kern van het vraagstuk/case. | Elementair niveau |
TRM_AC_02.1e | Formuleert een persoonlijk standpunt/oplossing. | Elementair niveau |
TRM_AC_02.2a | Analyseert het vraagstuk/case vanuit diverse gezichtspunten. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02.2c | Stelt relevante vragen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02.2e | Beargumenteert een standpunt/oplossing op basis van relevante criteria. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02.3a | Verzamelt relevante informatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_02.3d | Komt tot een gefundeert oordeel rekening houden met consequenties. | Integratieniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04.1a | Aanvaardt feedback over eigen functioneren. | Elementair niveau |
TRM_AC_04.2a | Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04.2b | Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3a | Past de stijl aan het publiek aan (inclusief non-verbaal gedrag. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3b | Gebruikt beroepsspecifieke woordenschat. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1.3c | Drukt zich helder en vlot uit. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2.2b | Vindt de belangrijskte punten uit langere teksten over maatschappelijke en zakelijke onderwerpen wanneer deze geschreven zijn in een courante, gestructureerde taal. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.1b | Aanvaardt groepsbeslissingen. | Elementair niveau |
TRM_AC_06.1c | Houdt rekening met de mening van anderen. | Elementair niveau |
TRM_AC_06.1d | Voert toegewezen opdrachten uit. | Elementair niveau |
TRM_AC_06.2a | Pleegt overleg. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_06.3a | Draagt actief bij tot een gemeenschappelijk resultaat. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3c | Houdt zich aan gezamenlijk genomen beslissingen ook als deze niet stroken met de persoonlijke mening. | Integratieniveau |
TRM_AC_06.3d | Heeft een open houding. | Integratieniveau |
TRM_AC_07 | TRM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Elementair niveau |
TRM_AC_07.1a | Plant en coördineert taken en acties. | Elementair niveau |
TRM_AC_09 | TRM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
TRM_AC_09.1a | Ziet werk liggen en gaat over tot actie. | Elementair niveau |
TRM_AC_10 | TRM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
TRM_AC_10.1b | Handelt respectvol. | Elementair niveau |
TRM_AC_10.1c | Respecteert gemaakte afspraken. | Elementair niveau |
TRM_AC_11 | TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Elementair niveau |
TRM_AC_11.1b | Heeft inzicht in de principes van een duurzaam beleid en van duurzame bedrijfsvoering. | Elementair niveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Elementair niveau |
TRM_BS_01.1a | Heeft inzicht in de toeristische sectoren en zijn producten. | Elementair niveau |
TRM_BS_02 | TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen. | Elementair niveau |
TRM_BS_02.1a | Heeft kennis van de elementen vervoer, vermaak en verblijf, en van de vraag. | Elementair niveau |
TRM_BS_02.1b | Heeft kennis van de culturele eigenheid van een bestemming. | Elementair niveau |
TRM_BS_02.1c | Analyseert toeristische producten. | Elementair niveau |
TRM_BS_04 | TRM_BS_04 - Toeristische processen ondersteunen. | Doorgroeiniveau |
TRM_BS_04.1a | Gebruikt de basissoftwarepakketten. | Elementair niveau |
TRM_BS_04.1c | Is bewust van de noodzaak van duurzaam toerisme. | Elementair niveau |
TRM_BS_04.2b | Heeft inzicht in duurzaam toerisme. | Doorgroeiniveau |